Tv-kanavat

Elina Hakola 4.12.2014 12:26 päivitetty 3.3.2016 14:50

Nelonen saa uuden ilmeen

Nelonen Media

Uusi slogan on Katso, mistä puhut.

Nelonen uusii kanavailmeensä joulukuun 16. päivä. Uudessa ilmeessä on tuttu numero neljä; sinisen värin rinnalle on tuotu usempia eri väriversioita. Uusi slogan on Katso, mistä puhut.

Uudistus osuu vuoden vaihteeseen, koska ensi vuoden alusta Nelosella alkaa muutamia isoja kansansuosikkiohjelmia, kuten The Voice of Finland. Nelonen luukuttaa uutta brändiään näiden ohjelmien kautta. Kanavailmeen lanseerauksessa näkyvät laulajat Vesa-Matti Loiri ja Tarja Turunen sekä kokki Tomi Björck. Myöhemmin nähdään myös kokki Jyrki Sukula.

Kuva: Nelonen Media

Uuden ilmeen suunnittelusta on vastuussa lontoolainen Proud Creative -toimisto.

Eikö Suomesta löydy osaamista kanavailmeiden suunnitteluun?

"Ei löydy", Nelonen Median markkiniontijohtaja Heini Häyrinen kertoo M&M:lle.

Hänen mukaansa tekninen osaaminen on hyvin spesifiä, jota Suomen kokoisesta markkinasta ei oikein voikaan löytyä.

Nelosen nykyinen ilme on noin viisi vuotta vanha.

"Parin kolmen vuoden välein on uudistuksen paikka, vaikka joka päivä uudistuisimme", Nelonen Median liiketoimintajohtaja Pia Kalsta sanoo.

Lue lisää Nelosen uudistuksesta perjantaina 19.12. ilmestyvästä M&M:n lehdestä.