Nenäpäivä-säätiö on valinnut viestintäkumppanikseen Vapa Impact in.

Toimiston tehtävänä on tukea Nenäpäivä-kampanjan viestintää, sosiaalisen median toimenpiteitä sekä auttaa kehittämään erilaisia yritysyhteistyökonsepteja.

Vapa Impactin strategiajohtaja Rami Saarela sanoo, että toimisto tukee Nenäpäivän lisäksi myös tämän yhteistyökumppaneita toteuttamaan omia tempauksiaan.

"Olemme esimerkiksi sparranneet työntekijälähettilyydessä ja haastaneet heitä tekemään hyvän tekemisestä näkyvän osan arkeaan", Saarela sanoo tiedotteessa.

Digitaaliseen markkinointiviestintään erikoistunut Vapa Media kertoi syyskuussa ostaneensa enemmistön Vaikutustoimisto Zipipop Freud ista. Kaupan jälkeen toimisto siis on jatkanut Vapa Impactina.

Nenäpäivä-yhteistyöllä on kaksi päätavoitetta. Ensinnäkin viestinnällä pyritään kertomaan yhä vaikuttavammin Nenäpäivän olemassaolon tarkoituksesta. Toisaalta pyritään aktivoimaan ihmisiä lahjoittamaan varojaan.

Nenäpäivän tämän vuoden slogan on Lahjoita, jos huvittaa.

"Viihteen, huumorin ja yhdessä tekemisen voimalla voidaan tuottaa hyvää mieltä esimerkiksi työyhteisössä ja samalla hankkia varoja yhdeksän järjestön työhön, maailman lasten hyväksi. Vapa Impactin kanssa olemme pohtineet tapoja, miten tehdä tämä ajankohtainen ja vaikuttava viesti näkyväksi yhä useammalle", Nenäpäivä-säätiön markkinointi- ja viestintäpäällikkö Tea Saloranta kertoo.

Vapa Impact on Zipipopina tehnyt aiemmin yhteistyötä muun muassa SOS Lapsikylä n ja Sotiemme veteraanien kanssa sekä luonut yhdessä Startup Sauna n kanssa yrittäjyyttä kehitysmaissa edistävän Sauna Safari -konseptin.

Suomen kymmenes Nenäpäivä-kampanja käynnistyy 27. lokakuuta. Nenäpäivää vietetään 11. marraskuuta.