Suomi100

M&M 4.12.2017 18:59

Neste ja Ponsse tempaisevat – Miltä kuulostaa Finlandia-hymni metsäkoneilla soitettuna?

Kuvakaappaus YouTubesta
Videon tekoon tarvittiin yli 300 videoklippiä ja melkein 1 000 audioklippiä sekä kolme metsäkonetta.

Nesteen ja Ponssen kumppaniensa kanssa toteuttamalla videokampanjalla tuetaan myös suomalaisten työllistymistä.

Neste ja Ponsse ovat toteuttaneet suomalaisen työn ja Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden kunniaksi kampanjavideon, jolla Jean Sibeliuksen säveltämä Finlandia-hymni soi ensimmäistä kertaa maailmassa metsäkoneilla soitettuna.

Sovitus, Finlandia by Forest Machines - a Tribute to Finnish Work, on tehty keskellä savolaista metsämaisemaa metsäkoneiden ääniä käyttämällä.

Videon sovituksesta voi katsoa YouTubessa.

Videon tähtinä toimivat metsäkonealan ammattilaiset Marko Karhu (metsuri), Anne Räihä (kuljettaja), Hannu Liikanen (kuljettaja), Tarmo Juntunen (kuljettaja) ja Janne Oldenburg (koneäänitykset).

Nesteen Marketing & Services -liiketoiminta-alueen markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen kertoo uuden version olevan lahja itsenäiselle Suomelle. Uusi sovitus ja video ovat Hyötyläisen mukaan osa kampanjaa, jolla pyritään tukemaan suomalaista työtä konkreettisella teolla.

"Lahjoitamme kampanjassa työttömille työnhakijoille polttoainetta työhaastattelujen ja keikkatyön helpottamiseksi. Tämä on entistä tärkeämpää, sillä tämän vuoden alusta voimaan tulleen lakiuudistuksen myötä henkilön työssäkäyntialue ulottuu jopa 80 kilometriin", Hyötyläinen toteaa tiedotteessa.

Vuoden 2017 loppuun asti käynnissä olevassa kampanjassa jokainen videon katselukerta kerryttää lahjoituspottia, aina 20 000 euroon asti. Työttömien keskusjärjestö ry on kampanjan virallinen kumppani, ja kampanjan lahjoitus tehdään yhdessä järjestön kanssa tammikuussa 2018.

"Uudet työpaikat ja työn kautta saavutettava alueellinen hyvinvointi on koko Suomen etu - työn arvostus on yksi perusarvojamme, ja sitä tuodaan kampanjassa esille. Nesteen videon kuvauspaikkana oli kotikuntamme Vieremä, jossa Hällämönharjun jylhissä harjumaisemissa Finlandia soi kuin kotonaan", kertoo Ponssen hallituksen puheenjohtaja Juha Vidgrén.

Nesteen ja Ponssen toteuttaman videon yhteistyökumppaneina ovat toimineet sosiaalisen median toimisto Kurio, tuotantoyhtiö No-Office sekä viestintätoimisto Miltton.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.