Neste aloittaa yhteistyön YouTube-tähti Prince Ea :n kanssa yhtiön Pre-order the Future -hankkeessa.

Prince Ea, oikealta nimeltään Richard Williams, tunnetaan ympäristönsuojelun ja vastuullisen toiminnan puolesta voimakkaasti kantaa ottavista sanoituksista ja videoista. Hänen tekemänsä videot ovat keränneet YouTubessa ja Facebook issa yli puoli miljardia katselukertaa.

Pre-order the Future -hankkeen tarkoitus on selvittää, kuinka uusiutuvia raaka-aineita voidaan tulevaisuudessa hyödyntää myös täysin uudentyyppisten tuotteiden valmistuksessa. Neste on valmistellut hanketta yli vuoden ajan.

"Polkumme Prince Ean kanssa kohtasivat viime vuonna Sustainable Brands -seminaarissa, jossa hän oli puhujana. Hän innostui tekemästämme työstä uusiutuvien ratkaisujen edelläkävijänä ja valmistelemastamme Pre-Order the Future -hankkeesta", Nesteen viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja Osmo Kammonen kertoo tiedotteessa.

"Tapasin yhtiön väkeä ja keskustelimme. Nopeasti kävi selväksi, kuinka määrätietoisesti he haluavat viedä tätä maailmaa eteenpäin. Jaoimme ajatuksia ja löysimme yhteisen sävelen, joten minun oli helppo lähteä mukaan yhteistyöhön", Prince Ea sanoo.

Yhteistyön aluksi Prince Ea vieraili helmikuussa San Franciscossa pidetyn Super Bowlin fanikylässä, jonka energia tuotettiin Nesteen uusiutuvalla dieselillä. Prince Ea haastatteli paikan päällä useita vaikuttajia, kuten Levi's-vaatemerkin varatoimitusjohtajaa James Curleighta ja San Franciscon ympäristöviraston Deborah Raphaelia, puhtaiden ja kestävien ratkaisujen merkityksestä.

Pre-order the Future -hankkeen keväällä käynnistyvässä projektissa Prince Ea haastaa Nesteen ajatukset ja toimintatavat.