Netflix in mukaan tilaajakanta oli laskussa etenkin niillä alueilla, joissa palvelu korotti hintojaan. Liikevaihto toiselta kvartaalilta oli 4,92 miljardia dollaria, kun analyytikot odottivat 4,93 miljardin dollarin liikevaihtoa.

Odotettua vaisumpi kvartaali kiihdytti AdAgen mukaan huhuja koskien sitä, että Netflix saattaisi tulevaisuudessa pyrkiä entistä isompiin voittoihin liittämällä palveluunsa mainoksia. Osakkeenomistajille osoitetussa kirjeessään yhtiö kumosi kuitenkin huhut jyrkästi.

"Me olemme mainosvapaita, kuten HBO. Se säilyy keskeisenä osana brändilupaustamme. Kun luette spekulaatioita siitä, että ryhtyisimme myymään mainontaa, olkaa luottavaisia siitä, että tämä ei pidä paikkaansa."

Uskomme, että bisneksemme tuottaa meille jatkossa enemmän arvoa, kun pysymme poissa mainostulokilpailusta ja keskitymme sen sijaan täysin katsojatyytyväisyyteen", Netflix vakuuttaa.

Netflixin linjaus on looginen, kun asiaa peilataan tutkimusyhtiö Hub Entertainment Research in tuoreeseen tutkimukseen, jonka mukaan Netflix voisi menettää jopa 23 prosenttia tilaajistaan altistamalla heidät mainonnalle.

Toistaiseksi yhtiö on perinteisen mainonnan sijasta käyttänyt tuotannoissaan tuotesijoittelua, muun muassa hittisarja Stranger Thingsin kohdalla.