Kisat

7.11.2012 08:11 päivitetty 4.2.2016 10:28

Netprofile on vuoden viestintätoimisto

Vuoden viestintätyön nappasi Milttonin, Finnairin ja Helsinki Airportin "Quality Hunters, Season 2".

Netprofile on valittu vuoden viestintätoimistoksi MTL Communications Awards 2012 -kilpailussa. Tuomaristo vakuuttui Netprofilen kilpailumenestyksestä ja viestintätoimiston erikoistumisesta valitsemaansa toimialaan sekä osallistumisesta viestintäalan kehittämiseen.

Vuoden viestintätyö on Milttonin, Finnairin ja Helsinki Airportin "Quality Hunters, Season 2".

"Kyseessä on kokonaisvaltainen kampanja, joka on niin strategian, toteutuksen kuin tulostenkin osalta vaikuttava. Kampanjassa on käytetty monipuolisesti viestinnän eri keinoja sen sijaan, että olisi hyödynnetty pelkästään jotakin yksittäistä osa-aluetta. Kampanja on osallistavaa, nykyaikaista viestintää. Sen vahvuudesta kertoo jatkumo. Sama konsepti toimii vuodesta toiseen, mikä on yksi parhaimpia tehokkaasti toteutetun viestinnän mittareita", perustelee kilpailun tuomariston puheenjohtaja Kim Nyberg.

B-to-b-kategoriassa voitti Viestintätoimisto AC-Sanaforin ja Teklan työ "Tekla: BIM (building information modeling) maailmankartalle kansainvälisellä viestinnällä".

B-to-c-kategoriassa tuomaristo jakoi palkinnon Hill & Knowltonin ja Atrian työlle "Facebook osaksi Atrian brändiviestintää sosiaalisen lisäarvon välittäjänä".

Sisäinen viestintä -kategoriassa palkittiin Hill & Knowltonin Wärtsilälle tekemä työ "Yhteisesti ymmärretty strategia tuottaa tulosta Wärtsilä Ship Powerille".

Talous- ja sijoittajaviestintä -kategoriassa palkittiin Netprofilen ja Tecnotreen työ "Tecnotreen uusi tuleminen".

Vaikuttajaviestinnän kategoriassa voitto meni Drumin ja Stonesoftin työlle "Suomalainen kyberosaaminen".

Yhteiskunnallisen viestinnän kategoriasta tuomaristo ei jakanut ensimmäistä palkintoa, vaan päätti palkita kaksi toiselle sijalle yltänyttä työtä. Palkinnon saivat Netprofilen ja Teknologiateollisuus ry:n työ "Naisia ICT-alalle!" sekä Hill & Knowltonin ja Finanssialan Keskusliiton työ "Zaldo – Kesytä sisäinen finanssimörkösi!".

"Tässä kategoriassa oli äärimmäisen kova kilpailu. Tuomaristo asetti töille myös muita kategorioita korkeammat tavoitteet: pelkkää viestinnällistä onnistumista ei pidetty riittävänä, vaan tarvittiin myös osoituksia yhteiskunnallisesta vaikuttavuudesta. Monien töiden kohdalla oli haastavaa arvioida todellista vaikuttavuutta, koska töitä oli tuotu kilpailuun liian varhaisessa vaiheessa", sanoo Nyberg.

Kansainvälinen viestintä -kategorian voitti Netprofilen ja Fluid Interactionin työ "Launching twheel™ – Fighting Information Overload One Tweet at a Time!".

Kisaan osallistui 42 työtä 12 toimistosta. Tuomaristo valitsi shortille 15 työtä. MTL järjesti viestintäkisan nyt toista kertaa.

Nybergin lisäksi tuomaristossa olivat mukana ProCom ry:n edustaja Maija Harsu, Koneen markkinointi- ja viestintäjohtaja Anne Korkiakoski, Taloustoimittajat ry:n puheenjohtaja Harri Vänskä, Suomen pääomasijoittajayhdistys ry:n puheenjohtaja Artturi Tarjanne, Fazerin online-dialogijohtaja Kati Sulin, Aalto-yliopiston professori Jaakko Aspara sekä MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

MTL palkitsi voittajat MTL Communications Celebration -tilaisuudessa tiistaina Helsingin Pörssitalossa.