Viestintätoimistojen kansainvälinen kattojärjestö palkitsi tiistai-iltana Lontoossa vuosittaisen ICCO Global Awards -kilpailunsa voittajat.

Teknologia-alan markkinointiviestintään erikoistunut suomalainen Netprofile voitti digitaalisen insinööritoimiston Nitorin kanssa ICCO Global Awardsissa maailman parhaan strategisen viestinnän ja maailman parhaan digitaalisen median palkinnot.

Nitorin menestyksekäs S.E.D.I.-rekrytointikampanja perustui ajatukseen, että töitä etsivä koodari voisi etukäteen testata soveltuvuutensa tulevan tiimin ja työyhteisön kanssa. Kampanja vetosi haastavaan kohderyhmään, eteviin ja kokeneisiin koodareihin, ja on tähän mennessä tuottanut Nitorille jo yli tuhat työhakemusta ja lukuisia palkattuja työntekijöitä. Kampanja toteutettiin yhteistyössä mainostoimisto Tehtaankadun ja videoyhtiö Pablo Filmsin kanssa.

Nitorin S.E.D.I.-rekrykampanja palkittiin aiemmin keväällä 2019 myös Finnish Comms Awardsissa ja valittiin finalistien joukkoon syksyllä Digital Communication Awardsissa sekä Rekrygaalassa.

“Maailman parhaat viestintäkampanjat eivät ole niitä suurimpia, vaan poikkeuksellisimpia, kansainvälisimpiä ja vaikuttavimpia. Suomalainen Netprofile on menestynyt viestintätöiden globaalissa arvioinnissa poikkeuksellisen hyvin, mikä on selvä merkki pitkäjänteisestä panostuksesta ensiluokkaiseen strategiseen osaamiseen sekä tehokkaaseen toteutuskykyyn”, sanoo ICCO:n toimitusjohtaja Rob Morbin Netprofilen tiedotteessa.

Netprofilen toimitusjohtajan Juha Freyn mukaan markkinointiviestinnän syke on väistämättä globaalia ja pärjääminen edellyttää aina tähtäyksen nostamista reilusti yli maakuntasarjan.

”Tällaiset tunnustukset globaalilta viestintätoimistojen yhteisöltä kertovat, että suomalaisella luovuudella, asiantuntemuksella ja peräänantamattomuudella pärjää missä tahansa sarjassa”, Frey sanoo.

Toinen kilpailussa palkittu suomalaistoimisto oli Kurio, jonka Microsoftille tekemä #SurfaceTheWomen voitti maailman parhaan vaikuttajakampanjan palkinnon. Kampanjassa IT-alan vaikuttajat kannustivat omia verkostojaan nostamaan esiin IT-alalla ansioituneita naisia ja edistämään sukupuolten välistä tasa-arvoa. Kampanjan aikaansaama liike tavoitti viikossa orgaanisesti yli 1,5 miljoonaa suomalaista, hashtagia käytettiin yli 1 000 kertaa ja some-julkaisuissa nimettiin yli 600 IT-alan naista.

Finalistien joukkoon ICCO Global Awardsissa ylsivät myös Netprofilen viestintätyöt DNA:lle, Someturvalle ja Taloyhtio.infolle.