Markkinointi

Ville Perttula 15.4. 08:21

New York Times lanseeraa vaatemalliston, joka mainostaa ilmastojournalismia

Kuvakaappaus Everlanen sivuilta.

Viisiosaisella Climate Collection -mallistolla markkinoidaan New York Timesin perustamaa ilmastotoimitusta.

Yhdysvaltalaislehti New York Times on julkaissut viime viikolla Everlanen kanssa yhteistyössä tehdyn vaatemalliston, jonka tarkoitus on mainostaa ilmastojournalismia. Viisiosaisella Climate Collection -mallistolla markkinoidaan New York Timesin perustamaa ilmastotoimitusta, joka raportoi ilmastonmuutoksen vaikutuksista. Mallistoon kuuluu t-paitoja ja pitkähihaisia paitoja.

Everlane on vaatevalmistaja, jolle sen toiminnan läpinäkyvyys on tärkeä arvo. Asiasta uutisoineen Adweekin mukaan Everlane esimerkiksi kertoo, miten paljon kukin vaatekappaleen valmistaminen vaatii resursseja. Kampanjaan kuuluu myös yhtiöiden yhteinen sponsorointiohjelma, jossa opiskelijoille lahjoitetaan New York Timesin tilauksia.

Kampanja otettiin vastaan ristiriitaisesti Twitterissä, koska kampanjassa kehotetaan ostamaan vaatteita vaikka ilmastonmuutosjournalismin idea on kertoa ilmaston tilasta ja ihmisten kuluttamisen vaikutuksista luontoon.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö