Ostoskeskuksissa on tungosta helmikuun alussa.

Elintilasta taistelevat suomalaiset instituutiot: presidenttiehdokkaat Sauli Niinistö ja Pekka Haavisto sekä Nokia .

Nokian Lumia 800 -puhelimen myynti alkaa Suomessa 1. helmikuuta. Presidentinvaalin toisen kierroksen vaalipäivä on 5. helmikuuta.

Teleoperaattorit ovat jo aloittaneet Lumia 800 -puhelimen ennakkomyynnin ja mainonnan. Nokia, Microsoft ja teleoperaattorit aloittavat mainonnan täysillä vasta helmikuussa.

Windows-puhelinten myynti ei ole lähtenyt nopeaan kasvuun. Nokian toimitusjohtaja Stephen Elop on kuitenkin toistellut, että Windows Phonea ja Lumiaa testanneet kuluttajat rakastavat sitä.

Myös monet teknologialehtien asiantuntijat ovat kehuneet Nokian uutuuksia.

Tästä on Nokiassa vedetty johtopäätöksiä: kuluttajat on pakko saada testaamaan uutuutta käytännössä.

"Tulemme olemaan läsnä siellä, missä ihmiset liikkuvat, kuten kauppakeskuksissa", sanoo Nokian Suomen markkinoinnista vastaava markkinointipäällikkö Tuomas Lonka .

Longan mukaan helmikuussa alkava kampanja on Nokian suurin Suomessa ainakin tällä vuosipuoliskolla. Todennäköisesti se on Nokian pääkampanja tänä vuonna.

"Tulee olemaan vaikeaa olla huomaamatta tuotetta. Pyrimme saamaan ihmiset kokeilemaan puhelinta", Lonka sanoo.

Lumian ennakkotilausmainokset ovat jo näkyneet televisiossa ja verkossa. Lisää on luvassa helmikuussa.

"Isot tv-kampanjat alkavat vasta helmikuun alussa", Lonka sanoo.

Iso kampanja kertoo myös siitä, että Nokia on menettänyt asemaansa kotimaassakin. Aikaisemmin tarve mainontaan oli pienempi, kun Nokialla oli täydellinen hegemonia kotimaassa.

Nokia on myös alkanut panostaa Lumian myötä enemmän jälleenmyyjien koulutukseen Suomessakin.

Lumia 800 -puhelimen suosio riippuu myös siitä, pystyykö se erottumaan suomalaisilla sovelluksilla. Toistaiseksi valikoima on aika rajallista: tarjolla on Veikkauksen ja VR:n sekä Sports Tracker . Helsingin Sanomat -sovellus löytyy ja ostaja saa digihesarin kolmeksi kuukaudeksi.

Lisää sovelluksia pitää tulla ja Nokia niitä lupaakin.