Laitteet

Pia Heikkilä 16.4. 13:02 päivitetty 17.4. 09:00

Nokian brändi vetoaa Intian millenniaaleihin

Antti Mannermaa
Nokian toimitusjohtaja Rajeev Suri.

Nokian toimitusjohtaja Rajeev Suri on tyytyväinen HMD Globalin liiketoimintaan.

Verkkolaiteyritys Nokian toimitusjohtajan Rajeev Surin mukaan etenkin nuoret ovat löytäneet Nokia–puhelimet. Nokia kertoi myös harkitsevansa yritysostoa Intiassa.

Suri oli kommentoinut HMD Globalin lisenssillä valmistamien Nokian kännyköiden suosiota Intiassa maan talousmedioille.

Aikaisemmin Nokian kännyköiden arveltiin jäävän nostalgiannälkäisille peruspuhelinfaneille mutta Surin mukaan etenkin nuoret ovat löytäneet älypuhelimet.

“Tosiasia on, että suurin osa ostajista on nuoria, alle 35-vuotiaita. Monet luulivat, että Nokia oli kadonnut ja menettänyt coolin imagonsa mutta näin ei käynytkään. Millenniaalit ostavat nyt niitä”, Suri kertoi News18 – televisiokanavalla.

Millenniaaleiksi lasketaan ihmiset, jotka ovat syntyneet 1980-luvun ja vuoden 2000 välisenä aikana.

Suri oli tyytyväinen HMD:n liiketoimintaan.

”Intia on maa, jossa brändimme on luultavasti eniten rakastettu. Nokia on älypuhelinten ja peruspuhelimien myynnissä pärjännyt hyvin. HMD Global kertoi myyneenä ensimmäisenä toimintavuonna 70 miljoonaa puhelinta”, Suri sanoi.

Surin mukaan Nokia harkitsee myös yrityksen ostoa Intiasta.

”Voimme ostaa yrityksen esimerkiksi esineiden internetin tai teollisuusautomaation alalta, jos siihen tulee hyvä tilaisuus.

Viime vuonna ostimme kourallisen yrityksiä”, hän kertoi haastattelussa.

Surin mukaan Nokia on hyvin valmistutunut Intian 5G –verkkojen päivitystoiminnan haasteisiin ja teleoperattoreiden verkko-ongelmiin.

Hänen mukaansa Bangaloren tutkimuskeskusta voidaan tarvittaessa laajentaa, samoin valmistuskapasiteettia Chennaissa. Yrityksellä on Bangaloren keskuksessa noin 6 000 ihmistä töissä.

Molemmat yksiköt myös vievät tuotteita Intiasta eli ne ovat strategisesti tärkeitä.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö

Sosiaalinen media

24.04.2018 17:31

Facebook pyytää pian hyväksymään uudet käyttöehdot – Tivi: Yhteen kohtaan tulee kiinnittää erityishuomiota

Facebook joutui keväällä melkoiseen pyöritykseen, kun ilmeni että palvelusta kerättyjä tietoja oli käytetty hämärän data-analytiikkafirman työkalun rakentamiseen. Kymmenien miljoonien ihmisten tietoja hyödyntävää työkalua käytettiin tiettävästi esimerkiksi Donald Trumpin vaalikampanjassa sekä Brexitiin johtaneessa kampanjassa.