Teknologia

M&M 6.3.2017 16:04

Nokian klassikkopuhelimen brändi voimissaan – päihitti medianäkyvyydessä muiden valmistajien lippulaivamallit

Jukka Lehtinen
Nokian vanha 3310 -puhelin oli äärimmäisen suosittu puhelin tultuaan markkinoille. Tänä vuonna Nokia lanseerasi uuden version klassikkomallista.

Ohjelmistoyritys Meltwaterin selvityksen mukaan Nokia 3310 -puhelimen julkistus keräsi laajempaa julkisuutta maailman medioissa kuin Barcelonan Mobile World Congress -messuilla julkistetut muiden valmistajien lippulaivapuhelimet.

Viime viikolla Barcelonassa järjestetyillä vuosittaisilla Mobile World Congress -messuilla julkistettiin useita uusia puhelinmalleja.

Nokian julkaisema uusi versio legendaarisesta 3310 -mallista nousi otsikoihin maailman medioissa ja keräsi jopa 15 100 osumaa maailman medioissa 26.2.–5.3.2017 välisellä ajalla, ilmenee Meltwaterin selvityksestä.

Nokian 3310 keräsi osumia enemmän kuin messujen aikana julkistetut muiden laitevalmistajien lippulaivapuhelimet. Samaan aikaan julkistetuista huippupuhelimista LG:n G6 ylsi 13 300 mediaosumaan, Huawein P10 7 200 mediaosumaan ja Sonyn Xperia XZ Premium 7 000 osumaan.

Eniten medianäkyvyyttä Nokia 3310 keräsi Yhdysvalloissa (23 prosenttia mediaosumista). Yhdysvaltojen lisäksi Nokia 3310 näkyi eniten Vietnamin, Turkin, Saksan, Italian ja Kiinan medioissa (kunkin maan osuus noin 10 prosenttia osumista).

Suhteellisella mainosarvolla mitattuna LG:n G6 ohitti Nokia 3310 -mallin: LG G6:sta laadittujen juttujen mainosarvo nousi 144 miljoonaan euroon, Nokian 3310:n 126 miljoonaan euroon, Sonyn Xperia XZ Premiumin 67 miljoonaan euroon ja Huawei P10:n juttujen mainosarvo jäi 56 miljoonaan euroon.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö