Tempaukset

Laura Kukkonen 16.5. 08:02 päivitetty 16.5. 09:25

Nokian Renkaat kampanjoi tieturvallisuuden puolesta satamissa ja leikkikentillä

Nokian Renkaat
Nokian Renkaat levittää rengasturvallisuuden sanomaa kierrätettyjen renkaiden avulla. Kehotus renkaiden tarkistukseen voi löytyä vaikkapa leikkipuistosta.

Rengasyhtiö viestii SnapSkan-palvelun laajenemisesta ja rengasturvallisuudesta viemällä viestejä odottamattomiin paikkoihin.

Nokian Renkaiden tuore kampanja kehottaa ja muistuttaa autoilijoita tarkistamaan renkaidensa kunnon.

Kampanjan myötä rengasyhtiö on levittänyt printattuja viestejä kierrätettyihin renkaisiin ympäri Suomen. Viestilappuja voi bongata muun muassa lasten leikkipuistojen rengaskeinuista ja laitureista.

"Viestejä on sijoitettu paikkoihin, joista olemme löytäneet käytöstä poistettuja autonrenkaita hauskassa uusiokäytössä, esimerkiksi puistoissa, satamissa ja muilla harrastuspaikoilla", Nokian Renkaiden markkinointipäällikkö Hanna Kivimaa kertoo.

Viestit kertovat, ettei kyseinen rengas ole enää uhka liikenteessä. Siinä on myös kehotus tarkistaa omien renkaiden kunto. Nokian Renkaiden sijaan näkyvämpänä mainoksessa on yrityksen lanseeraama brändi SnapSkan.

Tempauksessa onkin kyse Nokian Renkaiden ja Vianorin yhdessä kehittämästä SnapSkan-skannauspalvelusta. Markkinointitempaus promoaa palvelua, jossa renkaiden kunnon voi käydä tarkistamassa SnapSkan-pisteessä. Viime kesänä ensimmäinen mittauspiste perustettiin Turkuun. Nyt niitä avautuu kauppakeskuksien parkkihalleihin Helsingissä, Vantaalla, Tampereella ja Oulussa. Myös kierrätettyihin renkaisiin jätetyt viestit löytyvät SnapSkan-paikkakunnilta.

Kivimaan mukaan Nokian Renkaat halusi viestitempauksella herättää huomiota ja antaa käytetyille renkaille uuden merkityksen.

"Haluamme viestiä hauskalla ja yllättävällä tavalla tärkeästä liikenneturvallisuusasiasta. Useat kuljettajat eivät tiedä renkaidensa kuntoa ja tahdomme kiinnittää huomion asiaan", Kivimaa kertoo.

Kampanjan kumppaneita ovat olleet mainostoimisto TBWA\Helsinki ja mediatoimisto IUM. Mukana on myös laajempi mediakampanja, johon kuuluu Kivimaan mukaan muun muassa uutismedioiden printtiä ja sähköisiä kanavia sekä ulkomainontaa niillä paikkakunnilla, joissa on tarjolla SnapSkan-palvelu. Kampanjaa varten on tuotettu myös video.

Kivimaan mukaan tempauksen hinta on liikesalaisuus. Hän kuitenkin kommentoi, ettei tällainen kampanja ole "kallein tapa saada huomiota asialle".

"Tempaus on lähtölaukaus palvelun laajenemiselle ja viestinnälle", Kivimaa kertoo.

Lisätty linkki videoon 16.5. kello 9.25.