Nordea lanseeraa tänä syksynä rahataitoihin keskittyvän kampanjan. Pankki päätti vuonna 2017, että se kohdistaa yhteiskuntavastuutoimintansa urheilun ja kulttuurin sijaan taloustaitojen ja yrittäjyyden tukemiseen. Älä mene rikki rahasta -kampanjan päämääränä on saada ihmiset pohtimaan omaa talouttaan ja sen järjestämistä. Lisäksi kampanjassa tarjotaan konkreettisia vinkkejä talouden hallintaan.

”Erityisesti nuorten taloustaitojen kehittäminen ja yrittäjyyden edistäminen ovat Nordean yhteiskuntavastuutoiminnan ytimessä. Viime vuosina olemme yhteistyökumppaneidemme kanssa kohdanneet jo yli 100 000 nuorta erilaisten hankkeiden kautta. Kampanjamme viesti erityisesti nuorille on se, että liian moni ei pääse elämään omaa unelmaansa, koska on niin kiire esittää elävänsä sitä jo”, Nordean henkilöasiakasliiketoiminnan varajohtaja Jani Eloranta kertoo tiedotteessa.

Yksi osa Älä mene rikki rahasta -kampanjaa on Finnkinon elokuvateattereissa pyörivä Nordean rahataito-leffapeli, jossa katsojat voivat testata taloustaitojaan interaktiivisessa mobiilipelissä. Nordean ja Finnkinon välinen markkinointiyhteistyö on ensimmäinen laatuaan finanssialalla.

”Elokuvateatterin kanssa tehtävän yhteistyön avulla haluamme lisätä tietoisuutta arjen raha-asioista ja yhdistää uudella tavalla viihteen ja oppimisen. Raha puhuttaa kaikenikäisiä. Riittävät taloustaidot ehkäisevät nuorten syrjäytymistä ja antavat heille itsevarmuutta hoitaa omia asioita”, Eloranta korostaa.

Finnkinon leffapelit ovat ennen elokuvan alkamista teatterisalissa pyöriviä pelejä, joihin katsoja voi osallistua omalla kännykällä. Nordean rahataito-leffapelissä käsitellään erilaisten kysymysten kautta oman talouden hallintaa, säästämistä ja sijoittamista. Jokaisen näytöksen voittaja hyötyy taloudellisesti myös oikeassa elämässä, sillä Finnkino palkitsee voittajat 5 euron alennuksella seuraavasta elokuvalipusta.