Kilpailut

Aleksi Ylä-Anttila 25.5.2018 16:11

Nuori toimisto 20/20 Helsinki niitti menestystä kansainvälisessä kilpailussa New Yorkissa: "Onhan se aikamoinen saavutus"

20/20 Helsinki
Varjolle toteutettu Resolution Revolution -konsepti toi menestystä 20/20 Helsingille.

Lokakuussa perustettu markkinointiviestintätoimisto 20/20 Helsinki nappasi kolme kultaa ja yhden hopean kansainvälisestä Communicator Awards –kilpailusta New Yorkista.

Online video -sarjassa 20/20 Helsinki sai kolme kultaa vr-laseja kehittävälle startup-yritys Varjolle tekemästään Resolution Revolution – videosta kategorioissa Branded Content Business to Business, Craft Categories Art Direction ja Video Technology. Hopeaa työ nappasi kategoriassa Craft Categories Use of Visual Effects.

Varjon kehittämää teknologiaa pidetään koko vr-kehityksessä mullistavana. Varjo on ensimmäinen laite, jonka resoluutio vastaa ihmissilmän näkötarkkuutta. Sensorit seuraavat katsetta ja tarkentavat ihmissilmän tavoin. Yhtiö kutsuu keksintöä bioniseksi näytöksi.

20/20 Helsingin ja Varjon konseptin keskiössä on Varjon vallankumous vr-maailmassa ja resoluution tarkkuus, josta syntyi konsepti: The Resolution Revolution. Filmissä luotiin maailma, jossa todellisuus ja virtuaalitodellisuus toimivat yhdessä saumattomasti. 20/20 Helsinki toteutti filmin yhteistyössä VS Servicen, Cocoan ja Boutiquen kanssa.

20/20 Helsinki on työstänyt tiiviisti Varjon kanssa markkinointistrategian, brändi-identiteetin, lanseerauskonseptin, filmin, verkkosivut, Slush-presentaation sekä sosiaalisen median toimenpiteet. Kyseessä on viime vuoden lokakuussa perustetun toimiston tähän mennessä merkittävin asiakkuus.

Lopputuloksena oli kansainvälisesti erottuva lanseeraus teknologialle, jonka avulla Varjo sai Slushissa huomiota enemmän kuin mikään muu startup lehdistön ja messuvieraiden keskuudessa sekä loi yli 200 artikkelia Varjosta globaalissa mediassa.

20/20 Helsingin toimitusjohtaja ja perustajaosakas Mia Oksala kertoo menestyksen lämmittävän mieltä. Resolution Revolution sai tunnustusta alkuvuodesta myös Suomessa, kun filmi valittiin parhaaksi työksi Voitto-mainoselokuvakilpailun Efektisarjassa.

"Tämä on nuorelle toimistollemme hieno juttu. Olemme olleet koossa reilu puoli vuotta. Onhan se aikamoinen saavutus. Meillä on ollut loistava asiakas ja keissi, mitä olemme päässeet tekemään. Se on hyvä pohja luoda menestystä", Oksala kertoo M&M:lle.

Varjon markkinointijohtaja Jussi Mäkisen mukaan yritys on onnistunut yhdessä 20/20:n kanssa löytämään uuden tavan tehdä kansainvälistä teknologimarkkinointia tavalla joka yhdistää tuotekehityksen, brändiviestinnän sekä markkinointistrategian.

 "Tulokset puhuvat puolestaan", Jussi Mäkinen kiteyttää.

20/20 Helsingin takan on kolme perustajaosakasta: toimitus- ja asiakkuusjohtaja Mia Oksala, Creative Jyri Rapo sekä Concept / Copywriter Lissu Moulton.

Mia Oksala on aiemmin työskennellyt Mirumissa sekä ollut perustamassa SON Helsinki -toimistoa. Rapo ja Moulton ovat työskennelleet Oksalan kanssa yhdessä kymmenen vuotta.

"Me kolme olemme tällä hetkellä toimiston vakinaiset työntekijät. Lisäksi ympärillä on freelancereista koostuva tiimi, jonka myötä meitä on kaikkiaan noin kymmenen. Jyrin ja Lissun kanssa olemme kulkeneet pitkän tien yhdessä", Oksala kertoo.

Kolme kuukautta kestäneellä tilikaudella 2017 20/20 Helsinki teki 272 915,74 euron liikevaihdon ja 35 867 euron liikevoiton.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö