Kampanja

M&M 28.10.2014 14:53 päivitetty 4.2.2016 10:47

Nuorille tarjotaan taas vastuullista kesäduunia

Uuden Vastuullinen kesäduuni -kampanjan tavoitteena on houkutella uusia yrityksiä mukaan.

Vastuullinen kesäduuni -kampanja saa pian jatkoa. Tällä kertaa vetovastuu on Taloudellisella tiedotustoimistolla TAT:lla, jonka tavoitteena on houkutella aiempaa useampi yritys mukaan kampanjaan.

Marraskuun alussa käynnistyvä Vastuullinen kesäduuni 2015 -kampanja haastaa työnantajat tarjoamaan nuorille enemmän ja parempia kesätöitä.

Tiedotteen mukaan tänä vuonna kampanjaan osallistui 176 yritystä, jotka tarjosivat 33 000 vastuullista kesätyöpaikkaa.

"Tavoitteena on saada tärkeään työhön mukaan entistä suurempi määrä yrityksiä eri toimialoilta ja päihittää edellisen vuoden kesätyöluvut", sanoo TAT:n nuoriso-ohjelman johtaja Liisa Tenhunen-Ruotsalainen tiedotteessa.

Kampanja muistuttaa, että kesätyöpaikka on nuorelle arvokas kokemus: kesätöissä hän oppii taitoja, joita koulusta ja kotoa ei saa. Hyvä kesätyökokemus parantaa nuoren käsityksiä työelämästä ja auttaa varsinaiseen työelämään siirtymistä.

Kampanjaan osallistumisen edellytyksenä on, että työnantaja sitoutuu hyvän kesätyön periaatteisiin. Mukana olevat työnantajat perehdytetään vastuullisen kesäduunin periaatteisiin heille pidettävissä koulutustilaisuuksissa.

Vastuullinen kesäduuni -kampanjan pääyhteistyökumppaneina ovat Sonera, Monster ja Alma Media.

Viime vuonna kampanja kamppaili viestintäammattilaisten järjestön ProComin myöntämästä vuoden viestintäteon tittelistä, mutta palkinnon nappasi lopulta Tahdon2013-kampanja.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö