Kisat

M&M 10.11.2014 11:33 päivitetty 4.2.2016 10:47

Nuorten luovien kilpailu ratkesi

Eurobest Young Creatives -kisassa Suomea edustavat TBWA Helsingin Christine Göös ja Heini Puha. Kaksikko voitti Young Creatives Finland -kisan.

Tänä vuonna ensimmäistä kertaa järjestetyn Young Creatives Finland -kilpailun voittajat ovat selvillä. Kärkimedian järjestämän Young Lions Finlandin sisarkilpailun voitti TBWA Helsingin Christine Göös ja Heini Puha.

Young Creatives Finland -kilpailun asiakkaana oli SEY, Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitto.

Kisassa kilpailuparien tuli luoda annetun briiffin pohjalta integroitu kampanja, joka kasvattaisi Eläinten viikko -brändin tunnettuutta sekä liittäisi sen SEY:n kampanjaksi. Aikaa kampanjan luomiseen oli kolmekymmentä tuntia.

Kilpailijat esittelivät kilpailutyönsä tuomaristolle, joka koostui Eurobest 2014 Founding Partner -toimistojen luovista.

"Energinen ja mieleenpainuva, erittäin hyvä esitys. Työssä on keskitytty yhden, rohkean idean läpivientiin ja uskallettu karsia epäolennainen. Potentiaalia pitkäkestoiseen ja moniulotteiseen konseptiin", kuvailee tuomaristo Christine Göösin ja Heini Puhan voittajatyötä Will WUFF for money.

TBWA:n kaksikko pääsee voittonsa myötä edustamaan Suomea Eurobest Young Creatives -kilpailuun 1.-3. joulukuuta.

Young Creatives Finland -kisassa hopea meni Hasan & Partnersin Riku Eteläkoskelle ja Jussi Pekkalalle.

Tuomaristo jakoi myös kaksi kunniamainintaa, jotka menivät Bob the Robotin Jenni Juntuselle ja Noora Harjulle, sekä McCann Helsingin Maria Lomakinalle ja Nikita Pavloville.

"On hienoa nähdä, mitä kaikkea nuoret saavat aikaan näin lyhyessä ajassa. Palkitut työt erottuivat loppujen lopuksi joukosta, ja niitä kaikkia yhdisti hyvän idean lisäksi selkeä, hyvä presentointi. Yleisesti kilpailutöitä vaivasi rönsyily; kilpailijoiden tulisi osata tiivistää idea yhteen lauseeseen, kertoa mistä kilpailutyössä on kyse", kommentoi tuomaristo tuomaroinnin jälkeen.

Kaikkiin kilpailutöihin voi tutustua täällä.