Asukasmarkkinointi

M&M 19.12.2016 13:56

Nyt selvisi, kenelle Lapin asukasmarkkinointia kannattaa kohdistaa

Lapland Image
Lappi kiinnostaa asuinpaikkana seikkailunhaluisia nuoria naisia ja luontoa arvostavia, aktiivisia keski-ikäisiä miehiä.

House of Laplandin toimitusjohtajan Sanna Tarssasen mukaan selvityksessä nousi esille kaksi erityisen kiinnostavaa kohderyhmää, joille tullaan jatkossa kohdentamaan viestintää Lapin tarjoamista mahdollisuuksista.

Muuttoa Lappiin harkitsevat vahvimmin seikkailuhenkiset ja menestystä hakevat 20–24-vuotiaat naiset sekä luontoa arvostavat, aktiivisesti harrastavat 45–49-vuotiaat miehet.

Asia ilmenee Lapin markkinointi- ja viestintätalon House of Laplandin toteuttamasta selvityksestä. Kyselyn tuloksia aiotaan käyttää hyväksi asukasmarkkinoinnissa. Tulokset auttavat markkinoinnin kohdentamista entistä tarkemmin niille, joita Lappiin muuttaminen voisi kiinnostaa.

"House of Lapland tekee asukasmarkkinointia, jonka tavoitteena on houkutella Lappiin uusia asukkaita. Lappi on ollut muuttotappiomaakunta jo pitkään, mutta vastaavaa tutkimusta ei ollut aiemmin tehty. Saimme tästä hyvän käsityksen siitä, kenelle ja minkälaista viestiä meidän kannattaa muuttajille suunnata", House of Laplandin toimitusjohtaja Sanna Tarssanen sanoo tiedotteessa.

Markkinointiyhtiö selvitti Lapista asuinpaikkana kiinnostuneiden ihmisten persoonaa, arvomaailmaa ja median käyttötapoja.

Tarssasen mukaan selvityksessä nousi esille kaksi erityisen kiinnostavaa kohderyhmää: nuoret seikkailunhaluiset sekä turvallisuushakuiset. Näille ryhmille tullaan jatkossa kohdentamaan viestintää Lapin tarjoamista mahdollisuuksista. Myös etätyö sekä yrityksen perustaminen kiinnostivat potentiaalisia Lappiin muuttajia.

Hyvien liiketoiminnan edellytysten lisäksi Lappiin muuttoa harkitsevat nostivat Lapin vetovoimatekijöiksi kansainvälisyyden, harrastusmahdollisuudet, yhteisöllisyyden, kauniin luonnon, puhtaan ilman ja selkeät vuodenajat.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö