Deittisovellus Tinder issä on mainostoimisto Miltton Creative n saamien lukujen mukaan jopa 102 000 aktiivista suomalaiskäyttäjää, kertoo Helsingin Sanomien Nyt-liite.

Älypuhelimella käytettävä deittipalvelu on noussut uutisotsikoihin ympäri maailman. Pitkin kevättä Suomessakin on puhuttu sen suosiosta.

Nyt Milttonilla on kuitenkin esittää ensimmäisiä käyttäjälukuja.

Tinder itse ei julkaise käyttäjälukuja. Miltton on selvittänyt käyttäjämäärää Facebook in mainostajille jakamien lukujen perusteella.

Suomalaiskäyttäjiä sovelluksella on Milttonin lukujen mukaan jopa 102 000. Luvun tarkkuus ei ole varma, mutta sukupuolten suhdeluku todennäköisesti on.

Miehiä käyttäjistä on 58 prosenttia ja naisia 42 prosenttia.

Eniten Tinderiä käytetään pääkaupunkiseudulla. Milttonin tietojen mukaan Helsingissä aktiivisia käyttäjiä on 24 000.

Suosituin palvelu on 19 - 22 -vuotiaiden keskuudessa.

Miltton Creative on Miltton Group in tytäryhtiö, jonka perustivat Harri Hännikäinen sekä N2 :sta huhtikuussa irtisanoutuneet Sampo Axelsson, Mikko Hakkarainen, Olli Sirén, Tuomas Tofferi ja Mira Träskelin.