Kauppa

Irmeli Salo 12.11.2015 12:41 päivitetty 4.2.2016 11:03

Nyt tuli Lidlin Liedellä-lehti - "Esille nousevat terveysvaikutukset, kansainvälisyys, pohjoismaisuus..."

M&M

Lidlin Liedellä-lehden ensimmäinen painos on 200 000 kappaletta ja jakelukanavana omat myymälät.

Saksalaisen kauppaketju Lidlin uudessa ruokalehdessä kohtaavat sekä kauppaketjun että asiakkaiden tarpeet.

Liedellä-lehti edistää ennen muuta Lidlin sesonkipainotteisen Deluxe-tuoteperheen menekkiä. Asiakkaat taas ovat palautteissaan haikailleet reseptien perään.

Ruokalehden äidit ovat kokeneet, monissa medioissa työskennelleet ruokatoimittajat Marita Joutjärvi ja Helena Saine-Laitinen. He vastaavat lehden konseptista ja sisällöntuotannosta.

Joutjärven mukaan aikakausformaatin ruokalehdet ovat nyt trendikkäitä.

"Muun muassa monet elintarvikefirmat tekevät itse omia lehtiä", hän kertoo M&M:lle.

Ensimmäisen, Lönnberg Print & Promo -kirjapainon tuottaman lehden painos on 200 000 kappaletta.

"Kohderyhmänä on Lidlin asiakkaat, jakelutienä Lidlin myymälät, joista lehden saa mukaansa ilmaiseksi", Suomen Lidlin markkinointipäällikkö Seppo Niemelä sanoo.

Liedellä-lehden on tarkoitus vastedes ilmestyä neljä kertaa vuodessa.

"Seuraava tulee maaliskuussa, pääsiäissesongin alla", sanoo Lidlin viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, joka on lehden päätoimittaja.

Vaikka sisällön pääpaino on resepteissä ja niihin liittyvissä ruokakuvissa, sisällön on tarkoitus olla monipuolinen.

"Esille nousevat esimerkiksi uuden kokeilu, terveysvaikutukset, hyvä olo, kansainvälisyys, pohjoismaisuus...", Riikonen luettelee.

Hänen mukaansa vastaavanlaisia lehtiä tehdään muissakin Lidl-maissa.

Ruotissa Lidl lanseerasi Käk-ruokalehden keväällä 2015.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö