Kampanjat

Irmeli Salo 12.10.2012 10:04 päivitetty 4.2.2016 10:27

Oli jo aikakin - 145-vuotias Diacor aloittaa imagokampanjan

Diacorin historian ensimmäinen yrityskuvakampanja osuu aikaan, jolloin kilpailijoiden imagoita tahraa veroparatiisikohu.

Helsingin Diakonissalaitoksen säätiön omistama Diacor terveyspalvelut, alansa suurin suomalaisessa omistuksessa oleva toimija, aloittaa historiansa ensimmäisen yrityskuvakampanjan maanantaina 15. lokakuuta.

Diacorin historia on Suomessa alan pisin. Juuret juontuvat vuoteen 1867, jolloin entinen keisarillinen hovineiti, sittemmin sosiaali- ja diakoniatyön uranuurtaja Aurora Karamzin perusti kulkutautisairaalan Helsinkiin.

Kampanjan kasvoina ovat Diacorin omat terveysalan ammattilaiset, jotka mainoksissa kiittävät asiakkaitaan Diacorissa käymisestä. Ja kävijöitä riittää, sillä Diacorin toimipisteissä käy joka päivä kolmisentuhatta asiakasta. Kampanjassa näkyvät myös asiakkaat sekä toiminnalla rahoitettavat kohteet kuten työ nuorten ja asunnottomien keskuudessa.

Julkinen keskustelu terveysalan toimijoista, niiden omistuksesta ja verotuksesta on käynyt viime keväästä asti kuumana. Veroparatiisien sijaan Diacorin osingot käytetään joka vuosi omistajan Helsingin Diakonissalaitoksen säätiön yhteiskunnalliseen työhön sekä terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen niiden ihmisten keskuudessa, jotka ovat vaarassa jäädä hyvinvointiyhteiskunnan ulkopuolelle. Vuonna 2011 tuo summa oli yli 3,5 miljoonaa euroa.

Diacorin yrityskuvakampanja alkaa siis aikana, jolloin keskeisten kilpailijoiden imagoa tahraa niiden omistajatahojen verosuunnittelu.

"On sattumaa, että meidän kampanjamme osuu samaan aikaan tämän julkisen keskustelun kanssa. Asiakkailta tullut palaute oli kampanjan kimmokkeena ja suunnittelu alkoi jo alkutalvesta" sanoo Diacorin toimitusjohtaja Anni Vepsäläinen.

"Diacorilaisille tärkeitä asioita ovat vastuuntuntoisuus ja reiluus, ja nyt oli hyvä aika tulla esiin ja kertoa tarinaamme. Kampanjan suunnittelu alkoi jo tämän vuoden helmikuussa ja on osa läpinäkyvää viestintäämme. Myös tässä asiassa haluamme olla suomalainen suunnannäyttäjä", Vepsäläinen sanoo.

Kampanja on tehty yhteistyössä mainostoimisto McCannin kanssa, jonka kanssa Diacor on tehnyt jo pitkään yhteistyötä.

Kampanja näkyy ensi vaiheessa Helsingin Sanomissa, Kauppalehdessä, Talouselämässä, Suomen Kuvalehdessä, verkko- ja ulkomainonnassa sekä omilla lääkäriasemilla. Kampanjalle ei ole lyöty lukkoon loppumisaikaa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö