Lifestyle

Aleksi Ylä-Anttila 23.5. 14:53 päivitetty 23.5. 15:29

"Olut ja tyyli sointuvat täydellisesti yhteen" – Peroni ja Superson etsivät Suomen ensimmäistä tyylilähettilästä

Peroni / Superson

Italialainen olutmerkki Peroni etsii Suomen ensimmäistä tyylilähettilästä. Kampanja on suunniteltu yhdessä markkinointiviestintätoimisto Supersonin kanssa.

Italialaiset tunnetaan eleganssistaan, ja nyt italialainen olutmerkki Peroni etsii Suomen ensimmäistä tyylilähettilästä.

Kampanjan Peronin kanssa yhteistyössä suunnitelleen Supersonin Business Development Manager Tuomas Karvonen kertoo M&M:lle, että kampanja rakentuu Instagramissa toteutettavan rekrytoinnin ympärille.

"Sen lisäksi olemme läsnä Fashion in Helsinki tapahtumassa. Koko kampanja huipentuu Peronin järjestämään After Work tilaisuuteen ravintola Skönessä Katajanokalla 11.6", kertoo Karvonen.

Kampanja pyörii sosiaalisen median kanavien välityksellä sekä Peronin omilla sivuilla että kumppaneiden tileillä.

"Koska kampanjan kohderyhmä on erittäin spesifi, mietimme, missä kohdeyleisö olisi mahdollista tavoittaa kaikkein parhaiten. Päämediakumppaniksi valittiin Hypend-yhteisö", kertoo Karvonen.

"Hypend on vuonna 2016 perustettu suomalainen internetyhteisö, jonka tarkoitus on yhdistää ihmiset, jotka ovat kiinnostuneita nykyisestä streetwear-kulttuurista, uusista sekä myös vanhoista trendeistä, muotisuunnittelijoista ja kaikesta kulttuurista sen ympärillä. Hypend on kasvanut yhdeksi Pohjoismaiden vaikutusvaltaisimmista katumuotiin keskittyneistä tahoista. Digitaalisten kanavien ohella olemme tosiaan myös läsnä eri tyylikkyyteen liittyvissä tapahtumissa".

Peronin Suomen Brand Manager Sanna Kotomäki maahantuojayritys Servaalilta kertoo M&M:lle, että Peronin tavoitteena on on brändinä olla "Italian Champion of Style".

"Tästä innostuneena heräsi ajatus lähteä etsimään Suomesta 'Finnish Champion of Stylea'. Suomessa on paljon persoonallisia ja rohkeita tyylitaitureita, jotka haluamme nyt houkutella esiin rekrytointikampanjan avulla ja näin yhdistää suomalaisen ja italialaisen tyylikkyyden", toteaa Kotomäki.

Miten olut ja tyyli sointuvat yhteen?

"Ne sointuvat täydellisesti yhteen, koska tyyli on paljon enemmän kuin miten pukeudumme tai miltä näytämme. Tyyli on enemmänkin jokapäiväisiä valintoja, joilla voi ilmaista itseään ja elämäntapaansa ja jotka tuovat iloa elämään."

| Kuva: Peroni / Superson

 

Peroni Style Ambassadoriksi voi hakea julkaisemalla kuvan tyylistään Instagramissa ja laittamalla mukaan hashtagin #peronifinland. Rekrytointi on käynnissä 9.6. saakka ja jatkuvasti päivittyvää Suomen tyylikkäimmän lähettilään hakua voi myös seurata Instagramissa #peronifinland-tunnisteella.

Muotiasiantuntijoista koostuva rekrytointitiimi valitsee Sami Sykön johdolla hakijoista Suomen ensimmäisen Peroni Style Ambassadorin 11.6. klo 15.30 ravintola Skönen after work -tilaisuudessa.

Tyylilähettiläs lähtee Peronin vieraaksi Lontoon muotiviikoille syksyllä, ja tuottaa sieltä sisältöä Peronin sosiaalisten medioiden kanaville sisällön painottuessa luonnollisesti tyylibn ympärille.

Mikä on kampanjan tavoite kiteytettynä, Sanna Kotomäki?

"Vahvistaa Peronin brändimielikuvaa tyylikkäänä lifestylebrändinä. Haluamme, että Peroni yhdistetään tyylikkyyteen. Kampanjan budjetti pyörii muutamien kymmenien tuhansien paikkeilla."

Tuomas Karvonen toteaa Peronin kanssa toteutetun projektin olleen Supersonille erittäin mieluinen ja inspiroiva.

Peroni on yksi maailman siisteimmistä brändeistä, ja tietenkin muoti ja tyylikkyys ovat meidän koko tiimille todella tärkeitä. Sen takia projekti onkin ollut meille kaikille erittäin rakas.

Peronin maahantuonnista Suomessa vastaavan Servaalin liikevaihto oli viime vuonna 24 miljoonaa euroa ja tulos 1,2 miljoonaa euroa. Henkilöstön lukumäärä on 21.

Vuonna 2012 perustetun Supersonin liikevaihto vuonna 2018 oli 5,2 miljoonaa euroa ja myyntikate 2,4 miljoonaa euroa. Operatiivinen tulos oli 0,4 miljoonaa euroa. Henkilöstön lukumäärä oli 19.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö