Markkinointi

Ville Perttula 15.3. 14:25 päivitetty 15.3. 14:41

Olutjättien kinastelu jatkuu – Coors Light lanseerasi kilpailijansa "negatiivisista mainoksista ja somepostauksista" aktivoituvan oluthanan

Kuvakaappaus Youtubesta.

MillerCoors seuraa Bud Lightin markkinointia reaaliaikaisesti.

Bud Light sohaisi ampiaispesää Super Bowl -mainossarjallaan, jossa se nosti esiin, että MillerCoors-panimon valmistamien Coor Lightin ja Miller Liten panemiseen käytetään maissisiirappia.

Mainostempaus käynnisti alkuvuoden viihdyttävimmän "olutsodan", jossa MillerCoors ja Bud Lightia valmistava AB InBev nokittelevat markkinoinnin keinoin.

MillerCoorsin uusin tempaus on oluthana, joka aktivoituu aina, kun Bud Light postaa sosiaaliseen mediaan tai mainostaa "jotain negatiivista". Kun negatiivisuutta ilmaantuu, hanan valot syttyvät, ja Coors tarjoaa ilmaisen kierroksen baarikansalle.

Ad Agen mukaan hana aktivoituu aina, kun Bud Lightin mainos näytetään televisiossa.

The Drum kertoo, että MillerCoors seuraa Bud Lightin aktiviisuutta sosiaalisessa mediassa ja broadcast-kanavissa reaaliaikaisesti.