Teebrändit

Miia Turunen 5.10.2012 12:09 päivitetty 4.2.2016 10:27

OMG, mikä IHQ tee!

Nordqvist haluaa opettaa nuoretkin juomaan teetä.

Teen maahantuontiyritys Suomen Elintarviketuonti Oy Nordqvist on tuonut kauppoihin nuorille suunnatun Easy-teesarjan. Teetä on maustettu muun muassa vaahtokarkin, jäätelön, suklaan ja chilin aromeilla.

Teet on nimetty lyhenteiden kuten OMG, Daa, IHQ, LOL ja <3 mukaisesti.

Brändijohtaja Kristiina Nordqvist kertoo ajatuksen "nuorten teestä" lähteneen siitä, että Suomi on perinteisesti kahvikansaa, mutta nuorille kahvi ei välttämättä ole enää itsestään selvä valinta.

"Haluaisimme, että kaikki kymmenestä ikävuodesta ylöspäin oppisivat juomaan teetä. Ajattelimme, että nuoret on saatava jollain hauskalla tavalla kaapattua teenjuojiksi", Nordqvist kertoo.

Hänen mukaansa yritys pyrki tekemään mauista yksinkertaisia, mutta jänniä ja hauskoja. Easy-teepakkauksissa on hieman vähemmän teetä kuin Nordqvistin pakkauksissa yleensä. Nordqvistin kertoo, että tämä mahdollistaa keskimääräistä edullisemman hinnan ilman, että teen laadusta tingitään.

Toinen Nordqvistin uutuus ovat Muumi-teet, joiden kohderyhmänä ovat pääasiassa naiset. Yritys arvelee Muumi-teen kiinnostavan Suomen lisäksi ulkomailla etenkin Venäjällä ja Japanissa. Muumi-teepaketit ovatkin varustettu myös venäjän- ja japaninkielisillä teksteillä.

"Meillä on neuvotteluja meneillään Japaniin ja Venäjälle, Muumistakin", Nordqvist kertoo.

Markkinoinnin näkökulmasta Nordvist panostaa erityisesti pakettien ulkonäköön. Perheyritys suunnittelee reseptit ja pakkaukset itse. Yrityksen toimistokumppanina toimii Mainostoimisto Poickeus.

"Luonnollisesti paketin pitää myydä itse itsensä myymälöissä."

Yritys satsaa myös myymälänäkyvyyteen sekä mainostaa ammattilehdissä. Tänä syksynä teeuutuudet näkyvät lisäksi Livin "Ullan unelmakakku" -ohjelmassa, jonka yhteistyökumppani Nordqvist on.