Matkapuhelinvalmistaja OnePlus on aloittanut yhteistyön rap-duo JVG:n kanssa. Aiemmin OnePlus on markkinoinut tuotteitaan teknologialähtöisesti, mutta nyt tarkoituksena on tulla tutuksi uusille kohderyhmille.

”Taustalla on kasvustrategiamme, ja kasvun edellytyksenä on kohderyhmän laajentaminen. OnePlus on hyvin tuotelähtöinen, ja perusta on omassa teknologiassamme ja tuotteiden kestävyydessä”, kertoo OnePlusin markkinointijohtaja Essi Kautonen M&M:lle.

Kautosen mukaan hänen mainitsemansa asiat ovat jo tuttuja brändin ydinkohderyhmälle, eli teknologian suurkuluttajille ja esimerkiksi pelaajille. Nyt kasvua haetaan kertomalla brändistä uusille kohderyhmille lifestylen ja musiikin kautta.

Suomi on Euroopan ensimmäinen maa, jossa OnePlus ryhtyy käyttämään artistiyhteistyötä markkinoinnissaan. Kautonen kertoo, että Intiassa OnePlusin brändilähettiläinä on jo ollut isojakin nimiä, mutta Euroopassa keino on yhtiölle uusi.

JVG vaihtaa ensimmäistä kertaa Androidiin

OnePlus on alusta asti käyttänyt tunnuslausetta Never settle, ja mukaan haluttiin siihen sopiva brändilähettiläs.

”Mietimme, kuka artisti on tehnyt uransa eteen periksiantamattomasti töitä, ja tulimme siihen tulokseen, että JVG sopii meille. Tiesimme, että JVG on hyvin valikoiva yhteistyökumppanuuksien suhteen. Kun otimme yhteyttä, kävi nopeasti ilmi, että he olivat jo pitkään halunneet teknologia-alan kumppanin, ja jokapäiväisessä käytössä oleva puhelin sopi hyvin”, Kautonen kertoo.

Uuden kumppanuuden myötä JVG:n Jare Brand ja Ville Galle vaihtavat ensimmäistä kertaa iPhonensa Android-puhelimiin ja OnePlus tukee heitä vaihdoksessa.

Kautonen kertoo, että yhteistyökampanja näkyy laajasti eri kanavissa, muun muassa televisiossa ja jo ennen koronaviruksen aiheuttamaa poikkeustilaa hankitussa ulkomainonnassa. Kampanjan on tehnyt Hasan & Partners.

”He ovat hyvän mielen tyyppejä, ja olemme pyrkineet tekemään kampanjasta JVG:n näköisen. Olemme antaneet heidän olla omia itsejään, sillä olemme halunneet säilyttää kampanjassa juuri heidän asenteensa”, Kautonen sanoo.