Markkinointiviestintä- ja mediatoimisto Havas Helsinki on suunnitellut Kansallisgalleria n varainhankintakampanjalle lyhytelokuvan, jota tähdittää näyttelijä Martti Suosalo.

Teko on suomalaisen tarina -lyhytelokuva avaa Ateneum in, Kiasma n ja Sinebrychoffin taidemuseon toimintaa pyörittävän Kansallisgallerian varainhankintakampanjan julkisen vaiheen.

Also Starring in tuottamassa lyhytelokuvassa Martti Suosalo käy läpi Suomen taiteen historiaa ja perustelee taiteen tukemisen tärkeyttä.

Filmi on osa laajempaa kampanjaa, jonka aikana voi muun muassa jättää viestin jälkipolville. Vuonna 2050 viestit päätyvät yleisön luettaviksi ja koettaviksi.

Varainhankintakampanjan tavoitteena on kerätä pääomaa Kansallisgallerian säätiölle yrityksiltä, yhteisöiltä ja yksityishenkilöiltä. Valtio tukee Kansallisgallerian varainhankintaa lahjoittamalla jokaista kerättyä euroa kohden 2,5 euroa. Kampanjalle asetettu keräystavoite on kahdeksan miljoonaa euroa ja keräysaikaa on 30. kesäkuuta 2017 asti.

Havas

Havas Helsingin asiakkaita ovat muun muassa IBM, A-klinikkasäätiö, Suomen Syöpäyhdistys, Cubus ja Dressmann.

Toimisto on osa kansainvälistä Havas Group ia, joka toimii yli 100 maassa ja työllistää noin 16 000 henkeä.