Toimistot

Ville Perttula 14.6. 11:57

OSG avasi toimiston Malagaan – "Haemme resursseja ja kansainvälistä näkemystä"

OSG
OSG Experiencia vetää Malagassa Anni Toivakainen. Digiprojektien teknisestä johdosta ja suunnittelusta vastaa Ernesto Jimenez.

OSG Experiencian valttikortti on pohjoismaisuus.

Markkinointiviestintäyhtiö OSG on avannut toimiston Espanjaan. Malagaan perustetun OSG Experiencian henkilöstöllä on kokemusta digitaalisen markkinoinnin suunnittelusta, tuotannosta ja projektijohdosta. Toimistolla on tällä hetkellä asiakkaana kaksi kansainvälistä lääkealan yritystä.

OSG Experiencia vetää Malagassa suomalainen Anni Toivakainen, joka on toiminut pitkään digitaalisen markkinoinnin alalla eri yritysten palveluksessa. Toivakainen työskentelee samalla myös matkailualan yrittäjänä. Toivanen on myös Experiencan osakas.

Digiprojektien teknisestä johdosta ja suunnittelusta vastaa Ernesto Jimenez. Hänellä on laaja kokemus kansainvälisten brändien globaaleista digikampanjoista.

Espanjan-tiimiin kuuluu lisäksi ohjelmoijia, jotka toimivat tiiviissä yhteistyössä OSG Agencyn Suomen-digiosaston kanssa.

OSG-konserni suunnitteli Malagan-toimiston avaamista vuoden. OSG-ryhmän toimitusjohtaja Jaakko Ojala kertoo M&M:lle, että muun muassa osaavat koodarit veivät yhtiön Aurinkorannikolle.

"Tarkoitus on laajentaa toimintaa aivan normaaliksi markkinointiviestinnän toimistoksi. Hyödynnämme siellä koko OSG-yhteisön osaamista ja saamme sieltä kansainvälistä osaamista lisää. Tällä hetkellä teemme digilähtöisiä tuotteita, meillä on siellä koodareita töissä. Suomessa koodareista on huutava pula. Tarkoituksemme on laajentaa sisällöntuotantoon."

"Kyse on yksinkertaisesti siitä, että haemme resursseja ja kansainvälistä näkemystä", Ojala jatkaa.

Malagan-toimisto työllistää tällä hetkellä kymmenen henkeä. Ojala kertoo, että toimisto on saamassa mukaan myös espanjalaisia osakkaita, mutta heidän nimiään hän ei vielä kerro julkisuuteen.

OSG Experiencian tavoitteena on saavuttaa vahva asema myös espanjalaisilla markkinoilla. Ojala kertoo, että OSG ei ole asettanut Espanjan-liiketoiminnalle taloudellisia tavoitteita. Hänen mukaansa jo on selvää, että toimisto pystyy pyörittämään maassa tervettä liiketoimintaa.

"Kilpailu on markkinointiviestinnän alalla kovaa joka paikassa. Espanjassa kilpailluimmat alueet ovat Madrid ja Barcelona. Malagan alue toimii meidän kaltaisellemme yritykselle äärimmäisen hyvin", Ojala uskoo.

Myös toimiston vetäjä Anni Toivakainen uskoo toimiston mahdollisuuksiin.

"Pohjoismaat ja Suomi ovat erittäin hyvässä maineessa Espanjassa, ja moni haluaa työskennellä pohjoismaisessa yrityksessä. Uskon, että pohjoismaisuus tuo etua myös asiakashankintaamme paikallisesti, sillä espanjalaiset arvostavat esimerkiksi suomalaista designnäkemystä”, Toivakainen kertoo tiedotteessa.

Ojalan mukaan Malagan-toimisto avaa uusia mahdollisuuksia Suomen henkilöstölle. OSG kertoo perustavansa vaihto-ohjelman, jonka kautta suomalaiset pääsevät tutustumaan Espanjan liike-elämään.

”Moni Suomen työntekijöistämme on jo kertonut kiinnostuksestaan työskennellä Malagassa. Meillä on suunnitteilla oma vaihto-ohjelma, jonka ansiosta halukkaat voisivat viettää tietyn jakson Espanjassa.”

OSG:n viime vuoden myyntikate oli noin kolme miljoonaa euroa. Kasvua tuli Ojalan mukaan neljä prosenttia. Vuonna 1993 perustettuun OSG-konserniin kuuluu OSG Agency, OSG Experiencia ja OSG Viestintä. OSG työllistää liki 40 markkinointiviestinnän ammattilaista Helsingissä, Turussa ja Malagassa.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö