Toimistot

Laura Kukkonen 22.3. 08:04

Palava Global antaa apuja maailmalle tähtääville Suomi-yrityksille: "Ensimmäinen vinkkini on, että älä mene Ruotsiin"

Palava Globalin toimitusjohtaja Salla Hänninen saa resursseja sarjayrittäjä Ilkka Lavaksen muista projekteista.

Salla Hänninen

Suomalaisia yrityksiä maailmalle kannustava Palava Global tekee esimerkiksi brändiuudistuksia ja tarjoaa koulutusta kansainvälisille messuille lähtevien yritysten työntekijöille. Lisäksi toimisto tekee arvioinnin kansainvälistymiseen vaadittavista investoinneista. Tavoitteena on tarjota kaikki kansainvälistymiseen tarvittavat palvelut samalta luukulta.

Yrityksen taustalla on toimitusjohtaja Salla Hänninen ja sarjayrittäjä, muun muassa Eat.fi:n ja City.fi:n omistaja Ilkka Lavas.

Hänninen on opiskellut kansainvälistä yritysviestintää Isossa-Britanniassa ja toiminut Space Nationin viestintäpäällikkönä. Ilkka Lavaksen kanssa yhteistyö lähti käyntiin Slush-tapahtumassa.

"Tapasin Ilkan sattumalta. Hän huomasi, että meillä on yhteinen intohimo kansainvälistymiseen. Ilkalla on kontakteja ja resursseja. Minulla on laajat verkostot ympäri maailmaa", Hänninen kertoo.

Hännisen mukaan Palava Global on valmis auttamaan yrityksiä jalkautumaan mihin päin maailmaa tahansa. Hän kokee, että vahvimmat verkostot ovat Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Yhdysvalloissa.

Tällä hetkellä yrityksellä ei ole muita työntekijöitä. Hännisen mukaan tavoitteena on palkata yritykseen vuoden sisällä 5–10 työntekijää varsinkin viestinnän ja markkinoinnin pariin. Lisäksi Palava Global voi hyödyntää myös Lavaksen muiden yritysten osaajakuntaa. Paikallista osaamista haetaan kumppaneista ulkomailta.

Palava Global tavoittelee miljoonan euron liikevaihtoa ensimmäisenä toimintavuonna. Tarkoituksena on saada yritys vahvaan kasvuun ja myös itse lähteä ulkomaille.

"Luulen, että suomalaisissakin yrityksissä on tekemistä ja ideani onkin ollut auttaa suomalaisia yrityksiä maailmalle. Tämä ei kuitenkaan ole maasidonnainen asia. Voimme itsekin kansainvälistyä ja laajentaa toimintaa."

Hänninen ei nimeä Palava Globalin asiakkaita, mutta kertoo kiinnostuksen olevan kovaa.

"Ensimmäinen vinkkini asiakkaalle on aina, että älä mene Ruotsiin. Jos lähtee, kannattaa lähteä vähän isommille markkinoille, joilla suomalaisuudesta saa jotain hyötyä", Hänninen neuvoo.

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö