Mainosvideolla kuvataan naisia harrastamassa fyysisesti vaativia lajeja, kuten nyrkkeilyä, maastopyöräilyä, balettia ja jalkapalloa.

Rankan harjoittelun tuoksinassa syntyvät avohaavat ja mustelmat eivät kuitenkaan hidasta heitä, vaan antavat heille päinvastoin voimaa kamppailla entistä kovemmin.

Mainoksessa murretaan kuukautissidemainontaan liittyvä tabu, jonka mukaan mainoksissa ei näytetä verta. Libresse n Pohjoismaiden markkinointipäällikkö Jenny Smith kertoo Viestintätoimisto Kaiku Helsingin julkaisemassa tiedotteessa kampanjan tavoitteista.

"Vaikka kuukautiset ovat täysin normaali asia, niihin liittyy yhä paljon erilaisia tabuja. Veren näyttäminen tai näyttämättä jättäminen kuukautissidemainoksissa on näistä yksi. Haluamme mainosvideon avulla osaltamme rikkoa kuukautisista käytävää keskustelua hallitsevia tabuja", Smith kertoo.

Veren tuominen osaksi mainosvideota kannustaa Libressen mukaan pohtimaan, miksi kuukautisvereen suhtaudutaan eri tavalla kuin vereen yleensä. Toinen taustalla oleva viesti on, ettei kuukautisiin liittyvä verenvuoto saisi estää naisia toteuttamasta itseään.

"Naisia opastetaan edelleen olemaan rasittamatta itseään kuukautisten aikana, vaikka ohje ei perustu mihinkään tieteelliseen lähteeseen. Toivomme, että elokuva johtaa osaltaan muutokseen, jonka myötä kuukautisiin liittyvistä tabuista päästään eroon", Smith sanoo.

Osana kampanjaa julkaistavalla Red Fit -sivustolla on muun muassa vinkkejä siitä, miten harjoittelu ja ruokavalio kannattaa tasapainottaa kuukautiskierron mukaan.