Kaupat

Mikko Laitila 5.12.2012 15:42 päivitetty 4.2.2016 09:30

Panostaja yhdistää Kopijyvän ja DMP:n

Sijoitusyhtiö Panostaja rakentaa uutta, Suomen laajuista markkinointiviestintä-, paino- ja tulostuspalveluyritystä.

Sijoitusyhtiö Panostajan enemmistöomistama Digiprint Finland Oy osti DMP-Digital Media Partners Oy:n koko osakekannan. Samalla DMP:n toimiva johto, kuten toimitusjohtaja Jyrki Narinen, nousee Digiprintin omistajiksi. Panostaja omistaa Digiprintistä 56 prosenttia, Kopijyvän ja DMP:n johtohenkilöt omistavat loput. Suurin henkilöomistaja on Heimo Viinanen.

Digiprint omistaa entuudestaan Suomen johtavaksi paino- ja tulostuspalveluyritykseksi itseään kutsuvan Kopijyvä Oy:n. Kopijyvä teki viime vuonna 31,5 miljoonan liikevaihdon, DMP reilut 15 miljoonaa euroa.

Yrityksillä ei ole aiempaa yhteistyötä, mutta nyt sitä Digiprint Finlandin toimitusjohtajan Heimo Viinasen mukaan haetaan.

DMP tuo yhdeksällä paikkakunnalla toimivan Kopijyvään markkinointiviestinnän alkupään osaamista. Samalla pääkaupunkiseudulla toiminut DMP saa Kopijyvältä maanlaajuisen jakeluverkoston. DMP tuo palettiin nykyaikaiset palvelut, Kopijyvä verkoston ja painokapasiteetin.

"Pääsemme laajentamaan palveluamme koko Suomeen. Palvelupisteiden pystyttäminen itsenäisesti olisi ollut raskas tie", sanoo DMP:n toimitusjohtaja Jyrki Narinen.

Yksi skaalautuva tuote on DMP:n Suomen markkinoille kehittämä markkinoinnin ohjausjärjestelmä, jonka myynti tehostuu nyt merkittävästi. Yhtiöt jatkavat ainakin toistaiseksi liiketoimintaa omilla nimillään yhteensä 60 myyjän voimin.