Pakkausuudistus

20.10.2011 08:00 päivitetty 4.2.2016 10:11

Paola Suhosen tuunaama Vitalis tulee Seppälään

Vitalis tulee myyntiin Seppälään Paola Suhosen uudistamissa pakkauksissa marraskuun alussa.

Voidebrändi Vitalis on marraskuun alusta lähtien osa Seppälän valikoimaa. Suunnittelija Paola Suhonen suunnitteli brändille pakkausuudistuksen, jonka myötä voiteen myynti tuplaantui syyskuussa.

Valkoinen Risti lanseerasi Vitaliksen pakkausuudistuksen toukokuussa. Yhtiön mukaan voiteen myynti on kasvanut touko-syyskuussa 70 prosenttia viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna.

Valkoisen Ristin tuoteryhmäpäällikön Kaisa Tuppuran mukaan brändi on saanut lisää jakelupeittoa päivittäistavarakaupan ketjuissa. Yhtiö on myös aloittanut apteekkijakelun yhteistyössä Tamron kanssa.

Tuppuran mukaan yhtiön tavoitteena oli luoda Vitalikselle erottuva ja vaikuttava pakkaus, joka edustaa arkimuotoilua parhaimmillaan. Uuden pakkauksen oli määrä tarjota voiteen vakiokäyttäjille jotain uutta ja houkutella uusia asiakkaita.

Suhosen mukaan klassista Vitalista kuvaavat sanat raikkaus, herkkyys, nostalgia ja monimuotoisuus. Suhonen halusi suunnitella rasian, jota jatkokäytettäisiin säilytys- tai koriste-esineenä.

Valkoinen Risti myi Vitalista kesän ajan kukkakuosillisissa pakkauksissa. Syyskuussa yhtiö toi markkinoille mustan syyskukkarasian ja marraskuussa vuorossa on talven sinivalkoinen rasia (kuvassa). Yhtiö tuo kevään rasian markkinoille maaliskuussa.

Vuodenajoittain vaihtuvan värimaailman pakkaukset ovat myynnissä ainakin kevääseen 2013 saakka.

Vitaliksella on Design from Finland -alkuperämerkin käyttöoikeus.