Dentsu Aegis Networkin Suomen konsernin toimitusjohtaja Pauli Aalto-Setälä luotsaa Young Lions Finland -kilpailun tuomaristoa, johon on kutsuttu yksitoista ammattilaista valitsemaan Cannes Lions -festivaaleille kesäkuussa lähteviä nuoria kykyjä.

Young Lions Finland -kilpailu järjestetään tänä vuonna 6.-8. maaliskuuta. Kilpailu antaa nuorille markkinointikyvyille mahdollisuuden näyttää taitonsa ja voittajat pääsevät kesällä Cannes Young Lions -kilpailuun.

”Young Lions Finland on markkinointipalkinnoista merkittävin, koska sehän on näkymme tulevaisuudesta. Parhaat, nousevat kyvyt saavat näyttää osaamisensa ja oppia muilta”, kertoo tiedotteessa kilpailun päätuomari Aalto-Setälä.

Tänä vuonna kilpaillaan seitsemässä kategoriassa: Design, Digital, Film, Marketers, Media, PR ja Print. Shortlista julkaistaan 27. maaliskuuta ja voittajat 4. huhtikuuta. Kaikki shortlistalla olevat tiimit pääsevät pitchaamaan työnsä tuomaristolle.

”Jo Suomessa kisassa menestyminen on mahtava meriitti, joka auttaa nuoria eteenpäin urallaan. Yksinkertainen idea toimii yleensä parhaiten, mutta jos se on ennalta arvattava se ei ole luova”, neuvoo Aalto-Setälä.

Kilpailun järjestää tänä vuonna Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL.