Fazer Makeisten toimitusjohtaja Rolf Ladau siirtyy Paulig-konsernin toimitusjohtajaksi. Ladau aloittaa tehtävässään kesäkuun 2018 alussa.

Paulig-konsernin hallituksen puheenjohtajan Mikael Arun mukaan Ladaun vahva tausta markkinoinnissa vaikutti toimitusjohtajanimitykseen.

"Sanoisin, että Ladau on yksi kansainvälisesti kokeneimmista markkinoinnin ammattilaisista Suomessa", sanoo Aru M&M:lle.

Ladau on työskennellyt Fazer-konsernin Fazer Makeiset -liiketoiminta-alueen toimitusjohtajana vuodesta 2015. Ennen sitä Ladau on toiminut kansainvälisen markkinoinnin ja liiketoiminnan tehtävissä The Coca-Cola Companyssä sekä työskennellyt Procter&Gamblen, Gilletten, Kellogg Companyn ja Unileverin palveluksessa.

Arun mukaan Paulig aikoo jatkaa yhtiön uuden strategian toteuttamista Ladaun johdolla.

"Toivon, että voimme Ladaun syvän kansainvälisen markkinoinnin tuntemuksen avulla nopeuttaa markkinointiavauksia liiketoimintamme uusilla alueilla, kuten Gold&Greenissä", sanoo Aru.

Paulig osti 51 prosenttia nyhtökaurasta tunnetun Gold&Green Foods Oy :n osakkeista vuonna 2016. Paulig-konsernin muut brändit ovat Paulig, Santa Maria, Risenta ja Poco Loco.

Rolf Ladau kehuu Pauligin tiedotteessa konsernin brändejä.

”Minua ovat aina viehättäneet brändit, joilla on selkeä tarkoitus ja rooli kuluttajien arjessa. Mielestäni Paulig-konsernin brändivalikoima vastaa juuri sitä, mitä kuluttajat hakevat nyt ja tulevaisuudessa. Tämä tekee roolista hyvin mielenkiintoisen. Odotan innolla, että pääsen kehittämään yritystä yhdessä johtoryhmän ja kaikkien työntekijöiden kanssa”, Ladau sanoo.

Pauligin vt. konsernijohtaja Tina Andersson jatkaa kesäkuun jälkeen Pauligin Strategia & Kasvu -toiminnon johtajana, johon hänet nimitettiin elokuussa 2016.

Fazerin mukaan Ladau päättää tehtävänsä Fazerilla maaliskuussa. Fazer Makeisten talousjohtaja Marko Bergholm on toiminut väliaikaisesti Fazer Makeisten toimitusjohtajana 8. tammikuuta alkaen.

Fazerin mukaan uuden toimitusjohtajan etsintä on aloitettu.