Paulig uskoo, että nuoren aikuisen tavoittaa edelleen klubeilta. Paulig on tänä keväänä lanseerannut Paulig Cold Brew Sparkling -juomat, joita yhtiö markkinoi viime viikolla päättyneellä RARE X The New Fresh -klubikiertueella.

Paulig toteutti kiertueen yhteistyössä tuotanto- ja levy-yhtiö Skorpionin kanssa Tapahtumakonseptin suunnittelusta vastasi mainostoimisto Sherpa.

Kiertueella esiintyi muun muassa juuri uuden Ibelius-albumin julkaissut IBE sekä muita nousevia Skorpionin artisteja. Kiertueella tavoiteltiin 18–34-vuotiaita nuoria kaupunkilaisia aikuisia. Keikat järjestettiin Turussa, Tampereella, Helsingissä ja Jyväskylässä.

Pauligin kylmäjuomien brändipäällikön Suvi Hovikarin mukaan kampanjakiertueen idea oli jakaa tuotenäytteitä ja saada tapahtumista sisältöä brändin sosiaalisen median kanaviin.

"Lähtökohtamme oli tehdä näytejakelua kohderyhmää kiinnostavissa tapahtumissa. Kaikki sisältö ja luontainen yhteistyö Skorpionin artistien kanssa ylitti odotuksemme. Oman kokemukseni mukaan luovien taiteilijoiden kaupallistaminen on tasapainoilua. Tässä yhteistyössä osattiin antaa tilaa molemmille osapuolille. Tapahtumissa kaupallisuus oli vain hyvä lisä."

Pauligin mukaan kaikki sosiaalisen median sisällöt ja kiertue toteutettiin artistien ehdoilla, jotta yhteistyö pysyi mahdollisimman kiinnostavana ja uskottavana. Skorpionin mukaan neljä klubikeikkaa keräsi 2500 kävijää.

”Kokonaisuus oli uskottava ja kaupallinen. Parasta oli, että loimme alustan nuorille ja lahjakkaille tekijöille. Mukana oli artistien lisäksi videon tekijöitä, valokuvaajia, DJ:tä, tuottajia ja vaatesuunnittelija. Ennen kaikkea tässä oli freesi tyyli lähestyä vaikuttajayhteistyötä, johon saatiin täysin vapaat kädet, ja sen näkee positiivisina tuloksina sekä elämyksinä tekijöille sekä kuluttajille”, Skorpionin Henrik Suhonen kertoo tiedotteessa.

Cold Brew Sparkling -juomia on mainostettu myös ulkomainonta- ja suoratoistokanavien kautta.

Pauligin mukaan sosiaalisen median sisällöillä brändi on tavoittanut 1,1 miljoonaa nuorta kuluttajaa. Impressioita on kertynyt tähän mennessä 10 miljoonaa.

Paulig on kunnostautunut viime aikoina musiikin avulla markkinoimisessa. Elintarvikeyhtiö julkisti viime kuussa kahvi- ja kylmäjuomia koskevan yhteistyön räpduo JVG kanssa. Äitienpäiväksi laulaja Anna Puu kirjoitti runon Juhla Mokka -kahvin pakkauksiin.