Tutkimukset

10.12.2012 12:41 päivitetty 4.2.2016 09:30

Perinteinen markkinointi ei enää pure

Fountain Parkin tutkimuksen mukaan markkinoinnin ammattilaisten tunnelmat olivat tällä hetkellä melko hämmentyneet.

Markkinoinnin ammattilaisten tunnelmat olivat tällä hetkellä melko hämmentyneet, selviää Fountain Parkin tutkimuksesta. Muutoksia on tulossa, eivätkä markkinoinnin perinteiset keinot enää pure.

Enää ei ole suurta ja yhtenäistä kohderyhmää, jolle voisi kohdentaa samanlaisen viestin tietyssä kanavassa. Markkinointi on muuttumassa yhä enemmän vuoropuheluksi.

"Asiakkaat täytyy tuntea entistä paremmin. On tiedettävä, mistä he ovat kiinnostuneita, mitä he todella tarvitsevat ja mitä he odottavat. Ja erityisesti, mistä heidät tavoittaa”, sanoo Fountain Parkin toimitusjohtaja Riitta Ahlholm.

Vastauksista käy ilmi, että valta on siirtymässä yhä enemmän kuluttajille ja asiakkaille. Myös brändien merkitys kasvaa.

"Yritysten on viestittävä rehellisesti ja aidosti. Kuluttajien odotukset täytyy täyttää, mieluiten hiukan ylittääkin", Ahlholm sanoo.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.