Olympialaisiin liittyvistä mainoksista ei koskaan puutu tunnetta. Usein mainonnassa keskitytään unelmiin, itsensä ylittämiseen tai vaikkapa äiteihin.

Parranajobrändi Gillette tuo esiin erilaisen kulman. Huippu-urheilijan elämä kun ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista. Se on myös pettymyksiä, riitoja, kipua ja joskus myös epämiellyttäviä eritteitä.

Mainostoimisto Grey n suunnittelemaan kampanjaan kuuluu kolmeminuuttinen musiikkivideo, josta näytetään minuutin mittaan editoitu versio Rion olympialaisten avajaisseremonian yhteydessä.

Spotissa kuultava musiikki on Sia nUnstoppable-kappaleesta tehty uusi versio. Lisäksi mukana on Pusha T :n alkuperäinen rap-pätkä.

"Tämä on jotain erilaista kuin mitä Gilletteltä yleensä nähdään", Gilletten brändijohtaja Carlos de Jesus kertoo AdAgelle. "Yleisö näkee sen kovan työn, jonka nämä miehet tekevät joka päivä ollakseen parhaita."

De Jesusin mukaan kaikki spotissa nähtävät vaikeudet ovat saaneet inspiraationsa "tosielämän työstä".

gillette

Gillette-brändin omistaja, päivittäistavarajätti Procter & Gamble kuuluu olympialaisten kansainvälisiin kumppaneihin yhdessä muun muassa Coca-Cola n, McDonald's in ja Visa n kanssa.