Pia Rupponen, YTM ja KTM yo, aloitti Helsingin seudun kauppakamarin markkinointipäällikkönä marraskuun alussa. Hän vastaa jatkossa palveluliiketoiminnan markkinoinnista kauppakamarissa.

"On upeaa päästä kehittämään mainion tiimin kanssa yritysten osaamispääomaa kehittävien koulutus- ja tietotuotteiden näkyvyyttä ja koukuttavuutta. Kauppakamarilla on monipuolinen ja laadukas setti, jota on ilo rummuttaa”, Rupponen sanoo tiedotteessa.

Helsingin seudun kauppakamari on digitalisoinut viime vuosina voimakkaasti palvelujaan. Koulutuksia, kirjoja ja päivittyviä tietopalveluja tarjotaan yhä enemmän verkossa. Erityisesti kauppakamarin verkkokauppaa on kehitetty.

Pia Rupponen siirtyy Kauppakamariin kansainvälisen maahantuonti- ja myyntiyrityksen markkinoinnin johtajan paikalta, jota ennen hän luotsasi yhdysvaltalaisen kustantajan tuoteperheen markkinointia Suomessa. Rupposella on myös pitkä kokemus markkinoinnin ja viestinnän vetämisestä korkeakoulusektorilla.

"Palveluiden markkinoinnissa ydinviestin selkeys, napakkuus ja konkretia ovat olennaista. Jotta apua etsivä uusi ja nykyinen asiakas löytää meidät ja ymmärtää esimerkiksi koulutuksen tuottaman hyödyn pärjäämiselleen, pitää jo ensimmäisen verkko-osuman tai somebannerin tarjota oivalluksia”, Rupponen painottaa.

Rupponen toimii markkinointiryhmän lähiesimiehenä ja raportoi asiakkuusjohtaja Riitta Salmelle.