Liiketoiminta

Annika Korpimies 15.11.2017 11:15

Pieni suomalaisfirma avasi toimiston Singaporeen: "Myös startup-yrityksille on rahoitusta tarjolla"

Aasian markkinat siintävät monen suomalaisyrityksen tulevaisuuden haaveissa. Exove Design teki haaveesta totta ja avasi toimiston Singaporeen.

"Singaporen toimisto on meidän sillanpääasemamme Kiinaan ja koko Aasiaan. Singapore on Aasian Las Vegas. Alueella on paljon teknologia-alan konferensseja ja startupeille suunnattuja tapahtumia", kertoo toimitusjohtaja Saku Sairanen Tiville.

Sairasen mukaan toimistoa on tarkoitus kasvattaa askel kerrallaan. Yhtiö päätti aloittaa Aasian liiketoimintansa nimenomaan Singaporesta. Maa tuntuu helpolta ottaa haltuun, kun kaikki toimii englanniksi.

"Se on kulttuurien sulatusuuni, jossa länsimaiset ja aasialaiset tekevät töitä vieri vieressä. Maan väestöstä 70 prosenttia on kiinalaistaustaisia. Toimisto Singaporessa auttaa meitä ymmärtämään aasialaista bisneskulttuuria ja sitä, mitä maanosassa kannattaa tehdä."

Palvelumuotoiluun ja käyttäjäkokemukseen erikoistuneella Exove Desingnilla on Singaporessa myös mainio markkinarako, sillä alan kokeneita toimijoita on alueella vähän ja osaamisen kysyntä kasvaa vauhdilla.

"Singapore tähtää Maailman design-pääkaupungiksi vuonna 2025, joten design-ajattelu on siellä nyt in. Valtio on hankkeessa aktiivinen ja myös startup-yrityksille on rahoitusta tarjolla", Sairanen kuvailee.

Yhtiö on saanut kansainvälistymiseensä tukea Tekesiltä ja Finprolta. Myös Suomen suurlähettilään apu on ollut korvaamatonta.

Exove Design toivoo saavansa Aasiasta oppia myös kotimaan markkinoille. Yhtiö tavoittelee asiakkaita, joilla on toimintaa sekä Aasian että Suomen markkinoilla.

Yhtiöllä on 15 työntekijää, ja se tekee tiivistä yhteistyötä verkkopalvelujen kehittämiseen erikoistuneen "isoveljensä" Exoven kanssa.

Lue lisää Exove Designista Tivistä.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.