Lasten ja nuorten lääkäriasema Pikkujätti tuo lokakuussa ulkomainontaan, radioon ja sosiaalisen median palveluihin lasten keksimiä tarinoita. Pikkujätin kampanja on osa Lasten ja nuorten säätiön vetämää Readhour-kampanjaa, jonka tarkoitus on kannustaa lapsia ja nuoria lukemaan. Readhour järjestettiin eilen YK:n lukutaitopäivänä.

”Emme siis vielä tiedä, millaisia juttuja mainoksiin päätyy, koska ne ovat kahdeksanvuotiaan Paavon tai neljävuotiaan Annan keksimiä tarinoita”, kertoo Aavan ja Pikkujätin markkinointi- ja viestintäjohtaja Pauli Waroma.

Kampanjan on suunniteltu yhteistyössä markkinointitoimisto SEKin kanssa. Pikkujätti on osa Aava-konsernia.

Waroman mukaan aloite yhteistyöstä tuli Lasten ja nuorten säätiöltä.

”Ajattelimme heti, että yhteistyö ja kampanja sopivat meille kuin nenä päähän. Lukeminen saa vanhemmat ja lapset yhteen.”

Varsinainen tunninmittainen Readhour vietettiin eilen (8.9.2020), mutta Pikkujätin kampanja on vasta aluillaan, sillä lasten keksimiä tarinoita on kerätty maanantaista lähtien. Tarinoita kerätään kahden viikon ajan.

Kampanjaan on valjastettu mukaan somevaikuttajia ja sitä tuodaan näkyväksi verkko- ja printtimainonnalla. Waroman mukaan kampanja istuu hyvin Pikkujätille, koska sen tehtävä on kuunnella lasta.

”Lapsen ääni on Pikkujätin tehtävän keskiössä, ja siksi on hyvä, että se kuuluu nyt myös mainonnassa.”