Tapahtuman järjestävän PING Helsingin Head of Inspirationin Inna-Pirjetta Lahden mukaan tarkoitus on nostaa esiin vaikuttajamarkkinoinnin tekoja.

"Ilahduttavaa oli se, että runsauden pulaa hyvistä esimerkeistä löytyi lähes joka saralla. Jos vertaa tilanteeseen vuosi sitten, jolloin teimme vastaavaa listausta, esille on selkeästi tullut entistä enemmän vaikuttajamarkkinointiin liittyviä toimijoita ja tekoja", Lahti kertoo.

Vaikuttajamarkkinointia palkitaan viidessä eri kategoriassa, jotka ovat tapahtuman teemojen mukaisesti muutos, sisältö, laatu, tunteet ja luottamus. Lahden mukaan teemat on määritelty yhdessä PING Helsingin kumppanien ja asiakkaiden kanssa.

"Kumppaneistamme ja asiakkaistamme koostuvassa Content Boardissa on viime syksynä määritelty, mitkä ovat teemat, jotka vuonna 2018 ovat merkittäviä vaikuttajamarkkinoinnissa. Niiden teemojen alta on lähdetty nostamaan tekoja, kampanjoita ja esimerkkejä", Lahti kertoo.

Muutos-kategoriassa shortlistalle nousivat A-lehtien WhatsApp-draama Pientä säätöä, RovionMumJam2017 sekä Satu Rämön ja Hanne ValtarinUnelmaduunarit-podcastsarja.

Sisältö-sarjassa kisaavat Valeäiti-bloggaajan podcastsarja sekä Lidl Suomen ja Hermannin ja Museokortin ja Wibettäjän YouTube-yhteistyöt.

Laatu-kateogoriassa shortlistalle kirivät NesteenKinkkutemppu, BookBeatin kampanja ja Tallink Siljan#Vegepaatti.

Tunteet-kisasarjassa kolmen kärkeen valittiin Axen ja Justimusfilmsin YouTube-yhteistyö, psykoterapeutti Maaret Kallion luoma Lujasti lempeä -ilmiö ja Suomen World VisioninPelasta pimppi -somekampanja.

Luottamus-sarjassa shortlistalla kisaavat Äidin puheenvuoro -vlogin kysymysvideo, juristi Elina Koivumäen blogi ja podcast ja toimittaja Ronja SalmenMitä mietit, Ronja Salmi? -tv-sarja ja -somekonsepti.

Vuoden Valinnat -kilpailun voittajat julkistetaan 8. toukokuuta PING Festivalilla.