K-ryhmä uudistaa omaa Pirkka-brändiään. Uudenlainen tarina tulee kansan nähtäville myös mainonnan muodossa.

Uudistuksen keskiöön on nostettu Ole tarkka, ota Pirkka -slogan, joka tekee syksyn kampanjan myötä paluun. Tuotesarjan slogan kertoi alun perin Pirkan hyvästä hinta-laatusuhteesta. Nyt lausahdus esitellään ratkaisuna erinäisiin arjen pulmiin.

Ensimmäiset Pirkka-tuotteet tulivat kauppojen hyllyille 1980-luvun lopussa. Nyt brändin alla on noin 2 600 eri tuotetta. Vuosittain K-ryhmä tuo myyntiin noin sata uutta Pirkka-tuotetta.

"Pirkalla on vakiintunut paikka suomalaisten sydämissä. Nyt oli oikea aika panostaa monipuoliseksi kasvaneeseen superbrändiimme", markkinointijohtaja Teija Nesterinen kertoo tiedotteessa.

Absurdeja tilanteita ja huumoria hyödyntävissä Ole tarkka, ota Pirkka -mainoksissa ihmiset joutuvat tekemään vaikeita päätöksiä. Ratkaisun tilanteisiin tuo mainoshahmo Kuiskaaja.

Mainosfilmien konsepti ja käsikirjoitus ovat suunnittelutoimisto Wörks in osakkaiden Pia af Hällström in ja Jaakko Veijola n toteuttamia. Mainosten ohjaajana on toiminut Anssi Määttä ja tuotantoyhtiönä on toiminut Directors Guild.

K-ryhmä kertoo testanneensa mainosmateriaaleja etukäteen. Markkinointipäällikkö Jenni Kujala n mukaan niistä on tullut erittäin positiivista palautetta. Kuiskaajan hahmo on todettu yllättäväksi ja helposti mieleenjääväksi.

Wörks on suunnitellut myös Pirkan brändiuudistuksen, joka näkyy sekä mainoskampanjan muodossa printissä, ulkona, televisiossa ja verkossa sekä myymälöissä.

Wörksin af Hällström kertoo, että Pirkan uusi graafinen ilme "rakentuu raikkaille sesonkiväreille ja liikkuville mosaiikkimuodoille, joissa tuotteita on helppo esitellä".

pirk