Uusi helsinkiläinen mainostoimisto Revalo Media hakee näkyvyyttä pizzalaatikoilla, jotka on päällystetty mainoksilla.

Idea on suoraan ulkomailta.

"Yhtiökumppanini Joakim Piiroinen oli ulkomailla reissussa ja törmäsi mainoslaatikkoon. Selvitimme asiaa ja totesimme, että Suomessa ei tällä hetkellä ole vastaavanlaisia", kertoo Revalo Median myyntijohtaja ja yksi perustajista Arttu Vesterinen .

Mainostoimisto toimittaa pizzalaatikot ilmaiseksi pitserioille. Käytännössä mainostajat maksavat kampanjasta ja kustantavat samalla laatikot.

Vesterisen mukaan mainoslaatikoihin ovat lähteneet mukaan lukuisat pitseriat ympäri Suomea. Suuret ketjut kuten kuten Kotipizza ja Pizza Hut eivät ole lähteneet mukaan.

Kiinnostus pizzalaatikoihin sai uutta tuulta sen jälkeen, kun Metro -lehti kirjoitti laatikoista tammikuun lopussa.

"Sen jälkeen tuli yhteydenottoja myös ulkopaikkakunnilta. Sekä mainostajat että mainos- ja mediatoimistot ovat olleet kiinnostuneita."

Revalon myymät ensimmäiset kampanjat näkyivät Helsingissä tammikuussa. Revalo Media käyttää kampanjoiden suunnittelussa hyväkseen aluekohtaisia tietoja esimerkiksi tuloista, ammateista ja asumismuodoista.

"Esimerkiksi Contact Forum -rekrytointimessujen kampanjassa pitserioita ohjeistettiin laittamaan pizzat mainoslaatikkoon Otaniemen alueelle vietäviin tilauksiin, sillä alueella asuu paljon opiskelijoita."