Sosiaalinen media

Ville Perttula 28.6.2017 08:00

Pizzan voi nyt tilata chatbotin avulla – Kotipizza lanseeraa KotiBotin

Kotipizza

KotiBotti on tehty yhteistyössä OP Ryhmän Pivo-mobiililompakkosovelluksen kanssa.

Kotipizza lanseeraa KotiBotti-chatbotin, joka toimii Facebook Messengerissä. Chatbotin kautta voi tilata Kotipizzan tuotteita mobiilisti koko maassa. Kotipizza toteuttaa chatbotin yhteistyössä OP Ryhmän kehittämän Pivo-mobiililompakkosovelluksen kanssa.

KotiBotti toimii niin, että asiakas avaa KotiBotti-chatin Facebookin viestisovelluksessa Messengerissä. Sieltä asiakas voi tilata haluamansa Kotipizzan tuotteet ja maksaa ne Pivo-mobiililompakon avulla.

Kotipizzan digitaalisten ja tietoratkaisujen asiantuntija Johanna Kuosmanen kertoo M&M:lle, että Kotipizzan verkkokaupankäynnistä noin 40 prosenttia tapahtuu puhelimen avulla. Kuosmasen mukaan mobiilikäyttäjien osuus on noussut alkuvuodesta 5 prosentin verran. Mallia chatbot-kaupankäyntiin haettiin maailmalta.

"Uutispalvelu Quartz on ollut meille esikuva. Olemme myös tutkineet Subwayn chatbottia, joka toimii Yhdysvalloissa. Tämä on ylipäätään mukava tapa tehdä ostoksia", Kuosmanen kertoo.

Kuosmanen sanoo, että KotiBotti on suunnattu kaikille. Hän kuitenkin arvelee, että suurinta kiinnostus on nuorten diginatiivien keskuudessa.

"Varmasti sellaiset käyttäjät, jotka ovat tottuneet tekemään ostoksia puhelimella, kiinnostuvat tästä."