Vastuullisuus

M&M 7.12.2017 12:38 päivitetty 8.12.2017 09:19

Plan ja K-ryhmä lanseeraavat lahjoituskortin tyttöjen tasa-arvon edistämiseksi

Colourbox
Tyttöjen koulutus on tutkitusti yksi parhaista keinoista poistaa köyhyyttä ja siitä seuraavia ongelmia.

Plan International Suomi ja K-ryhmä tuovat K-Citymarketeihin Girls Can -lahjoituskortin, jolla tuetaan tyttöjen tasa-arvoa kehitysmaissa. Kortit tulevat myyntiin K-Citymarket-myymälöissä joulukuun puolivälissä.

Kehitysmaissa tytöillä on usein sukupuolensa takia poikia heikommat lähtökohdat toteuttaa oikeuksiaan ja mahdollisuuksiaan.

Lastenoikeusjärjestö Plan International kertoo pyrkivänsä tämän vuoksi parantamaan erityisesti kehitysmaiden tyttöjen elämää ja suojelua. Girls Can -lahjoituskorteista saatavilla varoilla tuetaan tyttöjen suojelua ja koulutusta edistäviä hankkeita kehitysmaissa.

"Tällainen yhteistyö tekee mahdolliseksi muuttaa yhdessä monen kehitysmaan tytön elämä pysyvästi ja tehdä maailmasta tasa-arvoisempi paikka Plan International Suomen pääsihteeri Ossi Heinänen sanoo.

Tyttöjen koulutus on Ossi Heinäsen mukaan tutkitusti yksi parhaista keinoista poistaa köyhyyttä ja siitä seuraavia ongelmia.

K-ryhmä ja Plan International Suomi ovat tehneet yhteistyötä useita vuosia. Nyt lanseerattava Girls Can -lahjoituskortti on kertakäyttöinen. Sen voi pitää itsellään muistona lahjoituksesta tai antaa lahjana eteenpäin.

"Kortin avulla asiakkaamme saavat kaupassa käyntinsä yhteydessä mahdollisuuden tukea tyttöjen tasa-arvoa", K-ryhmän vastuullisuusjohtaja Matti Kalervo kertoo tiedotteessa.

Juttua editoitu 8.12. klo 9.19. Poistettu pakistanilaista Malala Yousafzaita koskeva maininta.

Brändit

23.02.2018 13:39

Nokia nousee tuhkasta: Brändiarvo kasvoi 71 prosenttia

Tuore raportti julistaa Nokian maailman nopeiten kasvavaksi brändiksi teleliikenteen infrastruktuuriin erikoistuneissa yrityksissä. Elisa ja DNA ylsivät 300 arvokkaimman teleoperaattoribrändin joukkoon.

Kommentti

23.02.2018 09:52

Toimisto, mitä oikein teet?

Jos potentiaaliset asiakkaat eivät tiedä, mitä ne markkinointi-, viestintä-, media- tai digitoimistolta voivat ostaa, heistä ei koskaan tule asiakkaita.