Palkinnot

Ville Perttula 10.4.2018 13:05 päivitetty 30.4.2018 10:08

Planin 12-vuotiaan äitiysvaatteet -kampanjalle myönnettiin ADCE:n palkinto

Hasan & Partners

ADCE jakaa palkinnon luovalle suunnittelulle, jolla on sosiaalista ja kulttuurista merkitystä.

Hyväntekeväisyysjärjestö Planin kampanja 12-vuotiaan äitiysvaatteet jatkaa voittokulkuaan, sillä mainostoimisto Hasan & Partnersin Plan International Suomelle suunnittelema kampanja sai Art Directors Club of Europen (ADCE) myöntämän Creative Distinct -palkinnon.

ADCE jakaa palkinnon luovalle suunnittelulle, jolla on sosiaalista ja kulttuurista merkitystä.

Kampanjaan kuului kaksi mainosfilmiä, ulkomainonta, kansainvälinen sosiaalisen median kampanja ja PR-ohjelma.

Kampanja näkyi samoissa medioissa, joita muotibrändejä seuraavat kuluttajat käyttävät.

”Tavoitimme yli 70 miljoonaa ihmistä ja kuukausilahjoittajien määrä nousi 40 prosenttia”, Hasan & Partnersin luova suunnittelija Anu Niemonen kertoo tiedotteessa.

ADCE Creative Distinction -palkinnosta päättää ADCE:n hallitus, joka koostuu 22 Euroopan maan jäsenklubeista. Ehdotukset palkinnonsaajiksi kerättiin ADCE:n jäsenklubeilta. Grafian järjestämä Vuoden Huiput -kilpailu kuuluu ADCE:n.

Kampanjan mainos on valittu tänä vuonna muun muassa Aikakausmedian Vuoden aikakauslehtimainokseksi. Kampanja on myös ehdolla Vuoden Huiput -kilpailussa kampanja-sarjassa. Vuoden Huiput -kilpailun voittajat julkaistaan ensi viikolla.