Fonectan ja formulakuski Heikki Kovalaisen (kuvassa oikealla) uusin kampanja on ensimmäinen lajissaan. Tiistaina alkoi yritysten välinen kilpailu, jonka voittajat pääsevät osille Fonectan ja Kovalaisen sponsorisopimuksen tuomasta näkyvyydestä.

Kilpailussa yritykset voivat ilmoittautua itse kisaan ja toisaalta jakaa suosituksia paikkakunnan paras yritys -tittelin saajaksi. Yritykset kilpailevat saman postinumeroalueen sisällä, mikä pitää kisan paikallisena ja mahdollistaa yrittäjävetoisten pienyritysten menestymisen.

"Voittaja ei voi olla jokin suuri ketju vaan esimerkiksi sen yksittäinen palvelupiste", alleviivaa Fonectan markkinointi- ja viestintäjohtaja Jukka-Pekka Vuori (kuvassa vasemmalla).

Koko maan kolme eniten suosituksia saanutta yritystä palkitaan yhteistyöpaketilla. Paketti sisältää paikan ajohaalarissa, televisiomainoksen Kovalaisen kanssa, Fonectan palveluita, lehtimainoksia ja F1-kisamatkan.

Fonectalla on 100 000 yritysasiakasta ja kampanjan avulla se toivoo saavansa niitä lisää. Koukkuna on maksuttomien kampanjavälineiden tai yrityspalvelujen "tehokas ja kekseliäs" käyttö kilpailussa tarvittavien suosittelijoiden hankinnassa.

"Aktivoimme omaa asiakaskuntaamme ja saamme lisää potentiaalista asiakaskuntaa", perustelee Vuori kampanjaa.

Fonectan ja Kovalaisen yhteistyö alkoi vuosi sitten, kun Kovalainen aloitti pitkän tauon jälkeen F1-sarjaan palanneessa Lotus -tallissa. Markkinointiyhteistyön näkyvin osa ovat olleet televisiomainokset, joissa pääroolissa on Heikin isä Seppo Kovalainen , aamutakissa ja Reinot jalassa. Seuraava kampanja on parhaillaan tekeillä.

"Tällä kertaa isä ei vie kaikkia sekunteja", sanoo Heikki Kovalainen.