Kampanjat

Aleksi Ylä-Anttila 6.11. 14:44

Poptähti Alma on Kalevala Korun uuden Suomen naarasleijona -korun ensimmäinen kantaja: "Uusi vaihtoehto suomalaisuuden symboliksi"

Kalevala Koru
"Naarasleijonia ei ole tehty kesytettäviksi", toteaa Kalevala Korun uuden Suomen naarasleijona-korun lanseerauskampanjan kasvoksi ja korun ensimmäiseksi kantajaksi valittu poptähti Alma #naarasleijona-kampanjafilmillä.

Kalevala Korun brändi- ja designjohtaja Maria Uunilan mukaan uusi koru on kunnianosoitus sekä menneiden sukupolvien että tämän päivän suomalaisille naisille.

Kalevala Koru on lanseerannut 1.11.2018 uuden Suomen naarasleijona -korun, jonka ensimmäiseksi kantajaksi sekä lanseerauskampanjan kasvoksi on valittu poptähti Alma.

Kultaseppä Tiina Lahtisen muotoilema kaulakoru on uudenlainen vaihtoehto perinteiselle ja tunnetulle Suomileijona-kaulakorulle, joka on nähty myös Alman kaulassa.

Kalevala Korun brändi- ja designjohtaja Maria Uunila kertoo, että korun lanseeraamisen taustalla on brändin tekemä havainto, jonka mukaan Suomen historiankirjoitus ja symbolit ovat perinteisesti hyvin miehisiä. Suomen historia muistaa Uunilan mukaan hyvin paljon miehiä ja vastaavasti vähemmän naisia.

Yritys on Uunilan mukaan halunnut tehdä korulla kunnianosoituksen menneiden sukupolvien naisille, jotka ovat olleet rakentamassa Suomesta tasa-arvoista yhteiskuntaa. Samalla koru on kunnianosoitus tämän päivän naisille, jotka antavat oman panoksensa maan kehittämiseen ja vievät Suomea eteenpäin.

"On olemassa jo perinteinen Suomileijona-koru. Halusimme Naarasleijona-korun kautta tuoda uuden vaihtoehdon suomalaisuuden symboliksi. Haluamme, että siihen liitetään tiettyjä arvoja: tasa-arvo, suomalaisuuden moninaisuus ja ihmisten välinen yhdenvertaisuus", Uunila kertoo M&M:lle.

Korun lanseerauskampanjan lippulaivana toimii Alman tähdittämä kampanjafilmi. Filmin on tuottanut tuotantotoimisto Mjölk. Ohjauksesta on vastannut Pekka Hara.

Alma oli Uunilan mukaan luonteva valinta kampanjan kasvoksi ja ensimmäiseksi korun kantajaksi, koska Suomileijona-koru on ollut hänelle tärkeä rohkeuden symboli, josta hän on puhunut paljon.

Alma on ollut projektissa mukana suunnitteluprosessin alusta saakka. Hän kertoo lähteneensä innolla mukaan, kun Kelavala Koru otti häneen yhteyttä ja kertoi Suomen naarasleijona korusta.

"Minulle Leijona on kansainvälisyyden, rohkeuden ja pelottomuuden symboli – eli kaikkea sitä, mitä suomalaiset naiset ovat aina olleet. Suomen on aika juhlia myös meitä, vahvoja, rohkeita, itsenäisiä suomalaisia naisia", Alma kommentoi Kalevala Korun tiedotteessa.

Kampanjafilmi näkyy Maria Uunilan mukaan digitaalisissa kanavissa. Lisäksi yritys tuo korua ja lanseerausta vahvasti omissa kivijalkamyymälöissään, jälleenmyyjien kivijalkamyymälöissä sekä verkkokaupoissa eri puolilla maata.

Kalevala Koru on lisäksi tehnyt Uunilan mukaan melko laajasti korulahjoituksia ja pyrkinyt sitä kautta saamaan useamman ihmisen näkemyksen ja mielipiteen korusta esille.

Kalevala Korun strategisena kumppanina koko Suomen naarasleijona-korun matkan ajan on toiminut markkinointiviestinnän toimisto Ivalo Creative Agency. Lisäksi kumppanina on ollut strateginen viestintätoimisto Ellun Kanat.

Kampanjan budjettia Kalevala Koru ei Uunilan mukaan julkisesti kerro. Hänen mukaansa nyt tehty lanseeraus on jatkoa yrityksen puolitoista vuotta sitten julkistamalle Kesyttämätöntä kauneutta -konseptille, jonka aloittanut mainosfilmi Untamed Beauty, eli Kesyttämätön on herättänyt paljon positiivista huomiota ja menestynyt hyvin markkinointiviestinnän kilpailuissa.

"Tämä jatkaa puolitoista vuotta sitten aloittamaamme viestiä kesyttämättömästä kauneudesta, ja on ehdottomasti merkittävä panostus meille tänä syksynä. Joulukuussa teemme vielä ensi vuoteen luotaavan muistutuksen siitä, minkälainen merkitys Suomen naisilla on ollut tämän maan eteen. Tästä en kuitenkaan vielä voi kertoa tarkemmin."

Kumppaniblogit

Kaupallinen yhteistyö