Slushin perustaja Helene Auramo on kehittänyt uuden some-alustan, jonka on tarkoitus yhdistää start-up-alan tekijät toisiinsa. Uuden alustan nimi on Prönö.

“Monet sosiaalisen median palvelut ovat nykyisin täynnä turhanpäiväistä sisältöä, itsensä markkinointia, brändäämistä ja mainoksia. Hyvät osaajat, jotka löytyvät jo omista verkostoistamme, hukkuvat näiden sisältöjen alle. Se on minusta väärin. Haluan vaikuttaa siihen, että maailmaa rakennetaan pätevien tyyppien avulla, eikä niiden, jotka osaavat somemainonnan ja algoritmit parhaiten”, Prönön perustaja ja toimitusjohtaja Helene Auramo sanoo tiedotteessa.

Yritys tähtää uudella palvelullaan vahvaan kansainväliseen kasvuun. Maailman suurimmalla työelämän some-alustalla LinkedInillä on tällä hetkellä noin 700 miljoonaa käyttäjää.

Auramo on aiemmin kuvannut kehittämäänsä prönöily-termiä ”kulttuuriksi, jossa ideat, osaajat ja intohimot löytävät toisensa.” Prönö-palveluun luodun profiilin avulla käyttäjät voivat palvelun perustajan mukaan löytää työmahdollisuuksia, luotettuja osaajia ja kumppaneita nopeammin ja helpommin.

Käytännössä prönöily voi Auramon mukaan tarkoittaa monenlaista toimintaa.

“Prönössä tekijä voi kertoa verkostolleen, että hän on huomenna käytettävissä puolikkaan tai kokonaisen päivän jonkun toisen projektiin, tai että on halukas sparraamaan tai oppimaan uutta vaikkapa powerwalkin merkeissä kesken työpäivän. Kaikki nämä ovat mahdollisuuksia kasvattaa omaa osaamista, luoda uutta tai auttaa hyvää tyyppiä eteenpäin”, Auramo sanoo tiedotteessa.

Prono.fi-osoitteesta löytyvään maksuttomaan palveluun pääsee mukaan alkuvaiheessa 100 tekijää, jotka saavat käyttöönsä rajatun määrän kutsuja, joilla palvelun käyttäjämäärä aiotaan laajentaa.