Tamperelainen Propaganda-konserni kertoo nimittäneensä uudeksi toimitusjohtajakseen Krista Ahokkaan. Ahokas on ollut talossa jo vuodesta 2017 lähtien ja toiminut Propagandaan kuuluvan luovan suunnittelutoimiston Trust Creative Societyn liiketoimintajohtajana. Konsernin toinen osa on markkinointi- ja viestintätoimisto Propaganda.

Ahokas kertoo lähtevänsä nyt luomaan taloudellisesti menestyvää toimistoa, joka luo lisäarvoa asiakkailleen. Propagandan vuosi on ollut positiivinen mutta haastava ja toimitusjohtaja näkee, että koko ala on murroksessa ja hakee suuntaansa.

”Pitkään on jo puhuttu, onko mainostoimisto-nimikkeellä toimistoja vaikka viiden vuoden kuluttua vai ovatko ne jotain muuta”, Ahokas sanoo.

Hänen mukaansa asiakaskokemus ja vastuullisuus ovat vahvistuvia trendejä. Toimistojen pitää myös ymmärtää asiakkaitaan paljon entistä paremmin ja ainakin Propagandalla on syvennetty osallistumista kumppanien strategiaan.

”Meillä on paljon pitkäaikaisia kumppanuuksia, joista huomaa, miten meidänkin rooli on muuttunut. Vaaditaan paljon enemmän liiketoimintaymmärrystä ja siinäkin sparraamista, eikä enää pelkkää markkinointiviestintää”, Ahokas kertoo.

”Se on myös todella mielenkiintoista. Kun on niin monilta eri aloilta asiakkaita, pääsee oppimaan, tekemään ja ymmärtämään todella monenlaisesta liiketoimintaa.”

Käytännössä Ahokas on osaltaan johtoryhmän jäsenenä vetänyt konsernia jo viime keväältä, kun edellinen toimitusjohtaja, pääomistaja Samuli Korhonen siirtyi hallituksen puheenjohtajaksi. Lisäksi hänestä tuli viime syksynä ravintolabisneksessä toimivan Teerenpeli Yhtiöt -konserniin kuuluvan Teerenpeli Panimo & Tislaamo Oy:n toimitusjohtaja.

”Krista on vahva markkinointiviestinnän täysammattilainen, jolla on kyky omaksua asiakkaan liiketoiminta hyvin nopeasti. Asiakkaiden lisäksi hän on saavuttanut myös henkilöstön luottamuksen, ja hänen johtamanaan Trustin liiketoiminta on kehittynyt kokonaisvaltaisesti”, Korhonen kehuu tiedotteessa.

Täysammattilainen ei liene ylisana, sillä Ahokas on tiennyt tarkkaan jo pikkulapsesta, mitä hän haluaa tehdä. Takana on nyt yli 20 vuoden ura eri mainos- ja mediatoimistoista.

”Tämä on ollut minulle lapsuuden unelma-ammatti ja ainoa mahdollinen, mitä ajattelin tekeväni isona”, Ahokas sanoo.

Propagandan johtoryhmä säilyy ennallaan. He ovat Ahokkaan ohella luova johtaja Niko Airaksinen sekä talous- ja kehitysjohtaja Elina Tiainen.

Propaganda-konserni työllistää Tampereella ja Seinäjoella noin 30 ihmistä. Liikevaihto vuonna 2019 oli 2,2 miljoonaa euroa ja tulos positiivinen. Tilinpäätöstä ei vielä ole vahvistettu.