Tampereen Raitiotien ja PunaMustan solmiman sopimuskauden mitta on viisi vuotta. Sopimusta on mahdollista jatkaa vielä kaksi vuotta sen jälkeen.

Myytäväksi tulevat raitiovaunujen sisätiloissa olevat digipinnat sekä kolmen vaunun ulkopinnat kokoteippauksina.

Tampereen Ratikan mainostilan myynti alkaa kevään 2020 aikana. Ensimmäiset mainokset Ratikoissa nähdään, kun kaupallinen koeliikennöinti aloitetaan 1.4.2021.

”Tampereen Ratikka kiinnostaa useita toimijoita mainospintana ja olemme saaneet jo kehitysvaiheessa siitä kyselyitä”, kertoo Tampereen Raitiotie Oy:n toimitusjohtaja Pekka Sirviö.

”Olemme iloisia päästessämme aloittamaan PunaMustan kanssa yhteistyön asian tiimoilta ja voidessamme tarjota halukkaille mahdollisuutta näkyä”, Sirviö sanoo tiedotteessa.

Ympäri Suomea toimiva PunaMusta on osa PunaMusta Media -konsernia, joka kuuluu Laakkonen Yhtiöihin. Yhtiön palveluihin kuuluvat painotyön ohella esimerkiksi markkinoinnin digiportaalit, digitaaliset näyttöratkaisut, mainos- ja digipainaminen, messumateriaalit sekä asiakas- ja aikakauslehdet.

PunaMustan asiakkuusjohtaja Timo Peltoniemi kertoo, että mediamyynti on osa PunaMusta Median strategian mukaista toimintaa, jossa yritys vastaa perinteisen painamisen laskuhaasteisiin tavoittelemalla uusia markkina-alueita liiketoimintaansa laajentamalla.

”Tampereen raitiotiehanke antaa tähän hyvän mahdollisuuden ja olemme innostuneina valmiit ottamaan haasteen vastaan sekä olemaan mukana Tampereen kaupunkikuvan kehittämisessä”, Peltoniemi kertoo.

Tampereen Raitiotie Oy on Tampereen kaupungin omistama yhtiö, joka vastaa tilaajana Tampereen raitiotieinfrastruktuurin rakentamisesta, kalustohankinnasta ja rahoituksen järjestämisestä sekä raitiotiejärjestelmän toimivuudesta.