MAINOSTILIT

Ilkka Jauhiainen 29.8.2006 13:54 päivitetty 4.2.2016 09:28

Puolustusvoimat uusii mainontaansa

Puolustusvoimat kilpailuttaa työnantajakuvakampanjansa. Tähän asti puolustusvoimien kaikki kampanjamateriaali on suunniteltu Eviassa.

— Yhteistyö on sujunut hyvin, mutta nyt haistellaan uusia tuulia, puolustusvoimien markkinoinnista ja maineen hallinnasta vastaava Ari Lohenoja pääesikunnasta kertoo.

Eviaa ei ole Lohenojan mukaan suljettu pois yhteistyökuvioista. Sen sijaan yhden toimiston varaan puolustusvoimat ei aio toimintaansa rakentaa. Todennäköisimmin laitos tekee tulevaisuudessa töitä useiden toimistojen kanssa.

Tarjouskilpailun paperit ovat lähteneet tällä viikolla valikoiduille toimistoille. Kilpailutus on kuitenkin avoin ja siihen voivat osallistua kaikki kynnelle kykenevät. Nykyinen slogan ”Tee työtä, jolla on tarkoitus” säilytetään.

Kampanjoinnin haasteellisuutta lisäävät joukko-osastojen lakkautukset, jotka ovat johtaneet henkilöstöleikkauksiin.

— Rekrytointikampanjoilla varaudutaan tulevan vuosikymmenen alkuun, jolloin puolustusvoimista poistuu tuhansia ihmisiä, Lohenoja sanoo.